همشهری آنلاین: 20هزار دقیقه انیمیشن در پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به نمایش در می‌آید.

به گفته مدیر روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، امسال در جشنواره پویانمایی تهران 325 سانس نمایش در 5 سالن به ارایه آخرین آثار پویانمایی ایرانی و خارجی اختصاص یافته است.

مهدی باقری افزود: مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون با داشتن 4 سالن نمایش و سالن نمایش دانشکده صدا و سیما همزمان به نمایش آثار بخش‌های مختلف جشنواره پویانمایی می‌پردازند. به این ترتیب علاقه‌مندان به هنر پویانمایی می‌توانند در 5 روز برگزاری جشنواره پویانمایی تهران بیش از 400 اثر ارایه شده در این جشنواره را به تماشا بنشینند.

مدیر روابط عمومی کانون تأکید کرد: به دلیل استقبال گسترده در دوره‌های پیش، امسال با تدابیر به عمل آمده ظرفیت سالن‌های نمایش جشنواره به 2130 صندلی افزایش یافته است.

باقری تأکید کرد: سینما کانون با دارا بودن تجهیزات پیشرفته صوتی و تصویری از روز 6 تا 10 اسفند دو سانس صبح خود را به نمایش رایگان آثار پویانمایی راه یافته به بخش مسابقه اختصاص داده است که مسؤولان مدارس می‌توانند با هماهنگی قبلی داآآمنش‌آموزان را به تماشای این فیلم‌ها بیاورند.

وی افزود: نمایش 6 فیلم بلند پویانمایی که برگزیده جشنواره‌های معتبر جهانی هستند از دیگر ویژگی‌های این دوره از جشنواره پویانمایی تهران به شمار می‌آید.

پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از 6 تا 10 اسفند برگزار خواهد شد.

نمایش رایگان فیلم‌های انیمیشن برای کودکان و نوجوانان

کودکان و نوجوانان ساعت 9 و 11 روزهای برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران می‌توانند به صورت رایگان به تماشای فیلم‌های انیمیشن که مخصوص کودکان نمایش داده می‌شود، بنشینند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم‌ها در دو سانس در سینما کانون به نمایش در می‌آیند و در این بخش 32 فیلم که انیماتورهای شناخته شده خارجی مخصوص کودکان ساخته‌اند، به روی پرده می‌رود.

از جمله این فیلم‌ها می‌توان به "یوهان دانشمند کوچک"‌ ، "تب فوتبال ننه موستانگ"،‌ "معماهای خرگوش"، "داستان‌های جنون‌آمیز"، "آب نبات چوبی مرگ"، ‌"پیتزای ماریو"،‌ "قورباغه کوچک" و ... اشاره کرد.

نمایش ویژه کودکان از 6 تا 10 اسفند در دو سانس 9 و 11 در سینما کانون برگزار می‌شود. علاوه بر این روز 6 اسفند جشنواره فیلم کودکان برای کودکان با حضور بیش از 80 فیلم کودکان و نوجوانان در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.

نمایش 5 فیلم بلند انیمیشن از انیماتورهای جهانی

5 فیلم بلند انیمیشن از انیماتورهای شناخته شده جهان در بخش مسابقه بین‌الملل پنجمین جشنواره پویانمایی تهران به نمایش در می‌آید.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم‌ها که به همراه فیلم‌های کوتاه انیمیشن در بخش مسابقه بین‌الملل مورد قضاوت و داوری قرار می‌گیرند، "عشق من"، "راز گل سرخس"، "اوسه‌آم"، "در میان تیغ‌ها" و "قلعه معلق هاول" نام دارد.

بر اساس این گزارش "عشق من" ساخته الکساندر پتروف انیماتور شهیر روسیه است که داستان آن در پایان قرن نوزدهم در مسکو می‌گذرد.

پتروف سال گذشته میلادی با آخرین فیلمش جایزه ویژه هیأت داوران و تماشاگران هیروشیما، جایزه فیپرشی جشنواره لایپزیک و دیپلم افتخار جشنواره بالکانیا را از آن خود کرد.

"راز گل سرخس" ساخته "تادوژ ویلکور" کارگردان چک در باره چهار عروسک خیمه شب بازی است که در یک کوهستان زندگی می‌کنند. این فیلم برنده جوایز متعددی از جمله جایزه جشنواره فیلم کودکان ارمنستان، جشنواره فیلم بوسان و جایزه جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان مصر در سال 2006 شده است.

"اوسه‌آم" داستان دو کودک یتیم است که به راهبی بودایی سپرده می‌شوند و ماجراهای مختلفی برای آنها اتفاق می‌افتد. "باک یوب‌سئونگ" کارگردان کره‌ای این فیلم را در سال 2004 ساخته که برنده جایزه بزرگ جشنواره انسی و جایزه بزرگ جشنواره کن ژونیور در همان سال شده است.

"در میان تیغ‌ها" ساخته یک زوج سوئدی با نام "لوتا جفنبلید" و "یوزی جفنبلید" است که برنده جوایز متعددی از جمله جایزه اول جشنواره فیلم کودکان شیکاگو، بهترین فیلم بلند جشنواره تیندیر نیدیز، تقدیر ویژه در جشنواره زاگرب و جایزه سیکائه جشنواره کن ژونیور در سال 2006 شده است. فیلم در یک اردوی تابستانی موسیقی می‌گذرد.

"قلعه معلق هاول" ساخته "هایائو میازاکی" از بزرگ‌ترین کارگردانان پویانمایی ژاین داستان سوفی، دختر نوجوان و کوشایی است که گرفتار جادوگر مرموزی به نام "هول" می‌شود.

این فیلم نامزد بهترین پویانمایی بلند، جایزه اسکار سال 2006، بهترین فیلم جایزه انسی و برنده جایزه بهترین پویانمایی از انجمن منتقدان نیویورک بوده است.

معرفی داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران
 
به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، 4 هنرمند از کشورهای فرانسه، کانادا، سوییس و کرواسی و یک هنرمند ایرانی از روز پنجم اسفند کار بررسی 137 فیلم پویانمایی خارجی را آغاز می‌کنند.

بنابراین گزارش، الیویه کاترین یکی از داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران نماینده کشور فرانسه در آسیفا و مسؤول برگزاری روز جهانی پویانمایی است. او همچنین عضو هیأت مدیره انجمن فیلم پویانمایی فرانسه (افکا) نیز هست.

نانسی مری رییس بخش فروش و بازاریابی اروپا و آفریقای مرکز ملی فیلم کانادا دیگر داور این بخش است.

اوتو آلدر مؤسس جشنواره بین‌المللی پویانمایی فانتوچ سوییس، مدرس گروه پویانمایی کالج هنری اچ.جی.کی و مشاور و عضو هیأت انتخاب چندین جشنواره در آلمان، استونی و فنلاند نیز یکی دیگر از داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران است.

دیگر داور این بخش بوریووی داونیکوویچ (بوردو) از کشور کرواسی است. وی عضو شورای جشنواره پویانمایی زاگرب، دبیرکل آسیفا (1994 تا 2000) و سازنده آثار بسیار مشهور انیمیشن است.

پنجمین عضو هیأت داوران بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره پویانمایی عبدالله علیمراد انیماتور مطرح ایرانی است. آثار علیمراد در بیش از 8 جشنواره پویانمایی جهان جوایزی را کسب کرده است. او همچنین مؤلف دو کتاب با نام‌های "نگاه" (چگونه فیلم بسازیم) و "روش‌های ساده متحرک سازی"‌ است.

بخش نمایش‌های ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران هم‌زمان با برپایی این رویداد از 6 تا 10 اسفند برگزار می‌شود.

کد خبر 16394

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز