جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۶
۰ نفر

گروه اجتماعی- علی‌اصغر محمدی: تهدید به تخریب بخشی از هنرستان کاردانش آزادی تهران با قدمت بیش از 50 سال موجب نگرانی هنرجویان و پدران و مادران آنان در آستانه عید نوروز شده است.

هنرستان آزادی

هنرستان آزادی که سال 1336 تاسیس شده و هزاران متخصص تربیت کرده و تحویل جامعه داده است از سوی همسایه دیواربه‌دیوارش تهدید به تخریب شده و البته بخشی از ابنیه (کارگاه پرورش گل و گیاه) آن توسط سازمان هلال احمر تخریب شده است.

به دعوت رئیس انجمن اولیا و مربیان هنرستان برای تهیه گزارش به هنرستان آزادی رفتم. هنگام ورود به هنرستان آزادی با صحنه جالبی روبه‌رو شدم، حضور یک نماینده از سازمان هلال احمر با لباس فرم در محل نگهبانی در ورودی، ‌البته چند خودروی هلال احمر نیز در حیاط هنرستان پارک شده بود. در گوشه دیگر حیاط هنرستان اعضای انجمن اولیا و مربیان در حال گفت‌وگو بودند. استرس در چهره تک‌تک آنها موج می‌زد. ماجرا را از آنها جویا شدیم. رئیس انجمن که مردی مسن بود گفت: «سازمان هلال احمر ظاهرا از مراجع قانونی حکم دارد و ما تنها تقاضا داریم تا تخریب بخشی از هنرستان را تا پایان امتحانات خرداد‌ماه به تعویق بیندازند.»

نصرت‌الله رضوی درحالی‌که ما را برای دیدن محل تخریب شده راهنمایی می‌کرد اظهار کرد: چرا مسئولان آموزش و پرورش و سازمان هلال احمر فضای نا‌امن آموزشی برای فرزندان ما به‌وجود آورده‌اند؟ چه سازمان یا فردی باید پاسخگو باشد؟
به گفته او کارگاه پرورش گل و گیاه کاملا تخریب شده و عوامل هلال احمر برای تخریب دیوار مشترک بین هنرستان و هلال‌احمر اقدام کرده‌اند. هم‌اکنون نیز محل‌های تخریب را مشخص کرده‌‌اند و کارگاه تراشکاری و برق تخریب خواهد شد و این موضوع نگرانی شدید هنرجویان را به‌دنبال داشته است.

از شعار تا عمل

یکی از هنرجویان حاضر در کارگاه تراشکاری با اظهار نگرانی از تخریب کارگاه تراشکاری گفت: چرا الان می‌خواهند کارگاه را تخریب کنند؟ ما شنیده‌ایم که در تعطیلات نوروز می‌خواهند کارگاه را تخریب کنند. یکی از هنر‌‌آموزان هنرستان آزادی نیز در این باره گفت: با توجه به قدیمی بودن اغلب دستگاه‌های تراشکاری و فرزکاری موجود در هنرستان اگر این کارگاه تخریب و به محل دیگری منتقل شود دیگر کارایی لازم را نخواهد داشت و عملا امکان انتقال این دستگاه‌ها وجود ندارد. او با اشاره به سخنان وزیر آموزش و پرورش مبنی بر گسترش رشته‌های فنی و حرفه‌ای و جذب تعداد بیشتری از خروجی‌های دوره راهنمایی در هنرستان‌ها اظهار کرد: ظاهرا این سخنان شعار است.

کمی تأمل کنند

مدیر آموزش و پرورش منطقه 3 تهران نیز در این باره گفت: توافقی سال‌ها پیش بین آموزش و پرورش و سازمان هلال‌احمر امضا شده که براساس آن 2 هزار و 700 متر از فضای هنرستان آزادی در اختیار سازمان هلال احمر قرار می‌گیرد. سید بابک هاشمی‌نکو با تاکید بر اینکه ما تسلیم قانون هستیم اظهار کرد: تنها تقاضای ما از سازمان هلال‌احمر این است که تا پایان سال تحصیلی و برگزاری امتحانات خرداد ماه تأمل کنند و اکنون زمان مناسبی برای اجرای این توافقنامه نیست. املاکی که سازمان هلال‌احمر و هنرستان آزادی در آن احداث شده متعلق به آستان قدس رضوی است. همچنین صناعی، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان هلال‌احمر پیش از این در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود: «... به ادامه تحصیل دانش‌آموزان لطمه نمی‌خورد.»

کد خبر 163786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز