همشهری آنلاین: عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی آبستراکسیون در جلسه سوال از رئیس جمهور را توهین به دولت و مجلس خواند و گفت: جلسه سوال از احمدی نژاد نیاز به رای گیری ندارد بنابر این با عدم حضور 145 نماینده از 290 نماینده مجلس نیز از رسمیت نمی‌افتد.

محمد دهقان در واکنش به احتمال آبستراکسیون طرفداران دولت در جلسه سوال از رئیس جمهور اظهار داشت: در جلسه سوال از رئیس جمهور حتی اگر 145 نماینده نیز حضور داشته باشند جلسه از رسمیت خارج نمی‌شود چون مذاکرات جلسه مربوط به سوال از رئیس جمهور منجر به رای گیری نمی‌شود.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی افزود: ترک جلسه سئوال از رئیس جمهور به منظور از رسمیت انداختن این جلسه توهین به رئیس جمهور و مجلس است و به مصلحت نمایندگان نیست.

وی تاکید کرد: آبستراکسیون جلسه سوال از رئیس جمهور نه خدمت به دولت است نه خدمت به مجلس، این کار حرکتی غیر منطقی است که مسئله سئوال از رئیس جمهور را حاشیه دار و بحرانی می‌کند.

این عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در صورتی که نمایندگان تا چهارشنبه از سوال از رئیس جمهور منصرف نشوند، جلسه سوال از رئیس جمهور به عنوان حق قانونی نمایندگان برگزار می‌شود به مهر گفت: تنها در صورتی جلسه سوال از رئیس جمهور از رسمیت خارج می‌شود که تعداد نمایندگان حاضر در جلسه علنی روز چهار شنبه از 145 نفر هم کمتر باشد که این امر بعید و غیر ممکن است.

فاضل موسوی یکی از طراحان سئوال از رئیس جمهور از احتمال آبستراکسیون تعدادی از طرفداران دولت در جلسه سوال از رئیس جمهور و رایزنی‌های نمایندگان پارلمانی دولت با امضا کنندگان برای پس گرفتن سوال خبر داد.

کد خبر 163405
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز