گروه سیاسی: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با توجه به وظایف مجلس خبرگان رهبری به ویژه در بحث نظارت بخش‌های مصرح در قانون اساسی، گفت: مجلس چهارم خبرگان رهبری با توجه به دیدگاه‌های روشنگرانه رهبر معظم انقلاب می‌تواند به وظایف نظارتی خود فعال‌تر عمل کند.

رئیس و اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری سه‌شنبه‌شب با حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام با آیت الله اکبر‌هاشمی‌رفسنجانی دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تشکر از حضور اعضای خبرگان، به اهمیت و نقش حوزه‌های علمیه در هدایت و آگاهی معنوی جامعه اشاره کرد و گفت: پایگاه اصلی ولایت فقیه در جامعه، حوزه علمیه است.

هاشمی‌رفسنجانی به جلسه‌ اخیر مقام معظم رهبری با مسئولان در خصوص ضرورت شتاب بخشیدن به اجرای اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و گفت: رهنمودهای بسیار مفید و دقیق ایشان برای اجرای به موقع و دقیق این اصل حجت را بر همگان تمام کرد و همه‌ دستگاه‌ها از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام آماده اجرای کامل منویات رهبری هستند.

وی ضرورت حفظ و تقویت وحدت و یکپارچگی داخلی را برای مقابله با ماجراجویی‌های آمریکا علیه ایران بسیار مهم و موثر خواند و افزود: سیاست جدید و مخرب آمریکا ایجاد اختلاف و تشتت بین اهل تسنن و تشیع در جهان اسلام است که با هوشیاری مردم و به ویژه رهبری‌های داهیانه‌ آیت الله خامنه‌ای این توطئه نیز خنثی خواهد شد.

در پایان آیت‌الله مشکینی با تشکر از دعوت‌هاشمی‌رفسنجانی، با استناد به فرازهایی از دعای ندبه، وظایف و مسئولیت خبرگان جامعه را برای بیشتر کردن زهد و تقوا و خدمت موثرتر به مردم یادآور شد و برای توفیق نظام جمهوری اسلامی‌دعا کرد.

در ابتدای این دیدار همچنین آیات و حجج اسلام خاتمی، معصومی، بوشهری، نعیم‌آبادی، قریشی، وافی و دری نجف‌آبادی مطالبی درباره‌ حوزه‌های علمیه، کارآیی خبرگان و اجرای اصل 44 قانون اساسی و ماجراجویی‌های استکبار در منطقه مطرح کردند.

نخستین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان پایان یافت

نخستین اجلاس رسمی از چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای در تهران به کار خود پایان داد.

نمایندگان مجلس خبرگان رهبری در پایان این اجلاس با حضور در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) با آرمان‌های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید بیعت کردند و امروز نیز با مقام معظم رهبری دیدار خواهند کرد.

در آخرین روز نخستین اجلاس، تعدادی از نمایندگان مجلس خبرگان در سخنانی دیدگاه‌های خود را درباره وظایف این مجلس، تهدیدات دشمنان و استفاده از نخبگان در اداره کشور بیان کردند.

در پایان این اجلاس نمایندگان مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای ضمن سپاسگزاری از ملت برای حضور پرشور در انتخابات 24 آذر از کلیه مسئولان کشوری بویژه مدیران دولت خواستند که در رفع نیازهای مردم از هیچ کوششی دریغ نورزند.

کد خبر 16336

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز