همشهری آنلاین: جنبش مقاومت اسلامی حماس ضمن هشدار به دشمن صهیونیستی درباره ادامه تجاوزاتش علیه ملت فلسطین، تاکید کرد که تمامی گزینه‌ها برای دفاع از ملت فلسطین مطرح است.

به گزارش ایسنا، حماس در واکنش به تشدید تجاوزات دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه که به شهادت 16 و زخمی شدن 21 تن انجامید، با انتشار بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول تجاوزاتش علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه خواند.

در بخش دیگر این بیانیه آمده است: ملت فلسطین و گروه‌های مبارز آن هرگز در قبال جنایات ارتش عبری ساکت نخواهند نشست، دفاع از ملت فلسطین در قبال اقدامات تروریستی حق طبیعی ما به شمار می‌رود.

این جنبش ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی درباره تداوم جنایاتش علیه ملت فلسطین از تمامی فلسطینیان خواست تا ضمن تحکیم و تقویت وحدت ملی خود به حمایت از گزینه مقاومت برخیزند.

حماس از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی و ملت‌های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان خواست تا برای بازداشتن رژیم غاصب صهیونیستی از ادامه جنایاتش علیه ملت فلسطین مواضعی جدی‌تر اتخاذ کنند.

وزیر امور خارجه مصر نیز تجاوزات وحشیانه دشمن صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کرد. از آغاز تجاوزات اخیر ارتش عبری از روز جمعه تا ظهر شنبه 16 تن به شهادت رسیده و بیش از 20 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، "محمد عمرو"، وزیر خارجه مصر ضمن ابراز انزجار از این جنایات، از رژیم اشغالگر قدس خواست تا به حملات هوایی ارتش عبری علیه فلسطینیان پایان بخشد.

وی یادآور شد: قاهره در حال حاضر در راستای متوقف کردن کشتار برادران فلسطینی تلاش می‌کند.

از سوی دیگر، تعدادی از نمایندگان کمیسیون امور عربی مجلس مصر اعلام کردند که این کمیته مساله تشدید تجاوزات اسرائیل به نوار غزه را با وزیر خارجه مصر مورد بررسی قرار خواهند داد و او خواهند خواست تا موضعی قوی‌تر در قبال این رفتارهای ددمنشانه اتخاذ کنند.

همچنین اتحادیه پزشکان عرب از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی خواست تا به منظور بررسی شیوه‌های واکنش به تجاوزات اخیر دشمن صهیونیستی علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه نشست فوق‌العاده‌ای را ترتیب دهند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، کمیته مناسبات خارجی این اتحادیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این اتحادیه همواره به حمایت‌های خود از ملت فلسطین ادامه خواهد داد.

در بخش دیگر این بیانیه از تمامی سازمان‌های عربی و اسلامی خواسته شده است تا نقش خود را در زمینه حمایت از ملت فلسطین ایفا کنند.

در این بیانیه می‌خوانیم: باید کشورهای عربی و اسلامی به وظیفه خود در زمینه حراست از ملت بی‌گناه فلسطین که به مصاف با اشغالگران صهیونیست برخاسته‌اند، عمل کنند.

این اتحادیه یادآور شد: تجاوزات رژیم اشغالگر قدس علیه ساکنان نوار غزه و واکنش نیروهای مقاومت به این جنایات نشان می‌دهد که فلسطینیان هرگز در مقابل اشغالگران صهیونیست سر تسلیم فرود نخواهند آورد.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: قیام ملت‌های عربی علیه ظلم و دیکتاتوری رژیم‌های خود بر نخستین مساله اعراب و مسلمانان تاثیر خواهد گذاشت و به آزادی فلسطین و پایتخت آن یعنی قدس از چنگال اشغالگران صهیونیست خواهد انجامید.

از سوی دیگر، کاترین آشتون،‌ رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا نیز به نوبه خود نسبت به حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به شدت ابراز نگرانی کرد و از همه گروه‌ها خواست آرامش را برقرار کنند.

همچنین ویکتوریا نولاند، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه‌ای ضمن اعلام نگرانی عمیق کشورش نسبت به تجدید خشونت‌ علیه غزه و حملات رژیم صهیونیستی به مردم این شهر از دو طرف خواست که تمام تلاش خود را برای برقراری آرامش به کار بگیرند.

همچنین وزیران امور خارجه کشورهای عرب به نوبه خود حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌های ساکن در نوار غزه را به شدت محکوم کردند.

اتحادیه عرب نیز از جامعه جهانی خواست برای ملزم کردن رژیم صهیونیستی به متوقف کردن کشتارها و حملات خصمانه خود علیه ملت فلسطین وارد عمل شوند.

همچنین حزب جبهه کار اسلامی به عنوان شاخه سیاسی اخوان المسلمین اردن با محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی به غزه از مسئولان کشورهای عربی خواست که برای یاری رسانی به ملت فلسطین و پایان دادن به خشونت‌های رژیم صهیونیستی وارد عمل شوند.

در بیانیه این حزب آمده است: دشمن صهیونیستی با تکیه بر منطق نژادپرستانه خود که هیچ ارزشی جز برای یهودیان قائل نیست هر روز تلاش می‌کند با جنایت‌هایی جدید و حمله علیه مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در فلسطین رژیم نژادپرستانه خود را گسترش دهد.

همچنین نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در رام‌الله طی سخنانی از مسئولان رژیم صهیونیستی خواست به حملات خود علیه غزه ادامه دهند.

اسماعیل هینة، نخست وزیر دولت حماس نیز اعلام کرد که از جمله اولویت‌های حماس در حال حاضر حمایت‌ از ملت فلسطین و پایان دادن به حملات رژیم اشغالگر در غزه است.

وی همچنین اعلام کرد که رایزنی‌های خود با گروه‌های مختلف را برای پایان دادن به حملات علیه ساکنان نوار غزه آغاز کرده است.

این در حالی است که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که قصد دارد همه افراد وابسته به کمیته‌های مقاومت مردمی فلسطین را ترور کند.

در این بیانیه به اینکه این افراد در کجا و کی ترور شده‌اند، اشاره‌ای نشده است.

از سوی دیگر سایت شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که در حملات شب گذشته نیروهای رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک فلسطینی شهید و دو تن دیگر زخمی شدند و به این ترتیب تعداد شهدای فلسطین از روز جمعه تاکنون به 16 تن افزایش یافته است.

این در حالی است که سایت شبکه العربیه نیز اعلام کرد که یک فلسطینی دیگر روز یکشنبه در حملات رژیم صهیونیستی به "جبالیه" به شهادت رسیده است.

همچنین خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کر که خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و رمضان شلح، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی طی تماس تلفنی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر تمایل خود جهت تلاش برای پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه تاکید کردند.

طاهر النونو، سخنگوی دولت حماس نیز ضمن اشاره بر حمایت مسئولان مصری از فلسطین عنوان داشت: رژیم اشغالگر مسئول همه این جنایت‌ها و حملات است و باید هر چه سریع‌تر به حملات خود علیه ملت فلسطین پایان دهد.

کد خبر 163320
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز