گروه دانش و سلامت - فتانه انفرادی: برگزیدگان چهارمین جشنواره ساب پورتال‌های شهرداری تهران و نخستین جشنواره ساب پورتال‌های محله‌های تهران، معرفی شدند.

در این مراسم که با حضور جمعی از شهرداران مناطق مختلف شهرداری و مدیران و دست اندرکاران ساب پورتال‌های شهرداری و محله‌های تهران برگزار شد، دکتر سید محمد هادی ایازی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ابتدا به بیان سیاست‌های شهرداری تهران در زمینه مدیریت محله پرداخت و اظهارداشت: شهرداری تهران، در دوره مدیریت شهری متاثر از شرایط و اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کلانشهر تهران و مطالبات شهروندان درسیاست‌ها و برنامه‌های خود مفاهیم جدیدی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی تبدیل شهرداری تهران از سازمان خدماتی به نهاد اجتماعی، تقویت نهادهای مردمی، مشارکت و نظارت شهروندان، تمرکززدایی و علاوه برآن، تدوین برنامه‌ها در مقیاس محلات و تثبیت شورایاری‌های محلات را برخی از مهم‌ترین این مفاهیم ذکر کرد.

دکتر ایازی در بخشی از سخنان خود، به فعالیت‌های شورای راهبردی فناوری اطلاعات اشاره کرد و تشکیل خانه‌های آی‌تی محلات، سامانه‌های محلات، پورتال‌های محلات و کانون‌های 7گانه را برخی از فعالیت‌های این شورا دانست.

وی به برخی از فعالیت‌های خانه‌های آی‌تی اشاره کرد و افزود: خانه های آی‌تی، در محلات شهر تهران، در قالب سراهای محله با هدف ایجاد شبکه الکترونیکی اجتماعی و فرهنگی فی‌مابین ایجاد شده است.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ادامه به فعالیت‌های کانون‌های خانه آی‌تی نیز اشاره کرد و آنها را شامل کانون‌های روباتیک، بازی‌های رایانه‌ای، توسعه مهارت‌های رایانه‌ای، طراحان گرافیگی، برنامه‌نویسی موبایل، وبلاگ‌نویسی و رسانه‌های دیجیتال ذکر کرد.

وی در ادامه تعداد محلات را 374 محله ذکر کرد و افزود: از این تعداد، در 238 محله، خانه‌های فناوری اطلاعات راه‌اندازی شده است و 287 محله نیز ساب‌پورتال فعال دارند.

ایازی به برگزاری جشنواره شکوفا (شهروند کارآمد و فناوری اطلاعات) در آینده نیز اشاره کرد و اظهارداشت: در این جشنواره، کانون‌های 7گانه یادشده، در قالب سامانه‌های نیمرخ محله، پژوهشگرمحله، هم‌اندیشی، تهران تیوب، گردشگری مجازی، خبر مکانی و دانشنامه محلات، با هم به رقابت می‌پردازند و از هم‌اکنون ستاد‌های اجرایی این جشنواره نیز برای هرچه بهتر برگزاری این جشنواره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی در پایان سخنان خود، توسعه و تکمیل خانه‌های آی‌تی در قالب سرای محله، تکمیل ساب پورتال‌های محلات، بهره‌برداری از سامانه مدیریت محله و راه‌اندازی کانون‌های 7گانه را از مهم‌ترین انتظارات معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران ذکر کرد. در این مراسم، مهندس علی اصغر قائمی، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز به اهمیت فناوری اطلاعات و ارتباطات در عصر حاضر اشاره کرد و گفت: سرعت تحولات فناوری اطلاعات در جهان امروز، خیره‌کننده است، به‌طوری که در حال حاضر، قریب به یک میلیارد کاربر ثبت شده در شبکه‌های اجتماعی مجازی وجود دارد که خود می‌توانند به‌عنوان یک کشور معرفی شوند.

در پایان این مراسم، برگزیدگان ساب پورتال‌های محله‌های شهر و ساب‌پورتال‌های شهرداری تهران اعلام شدند. براین اساس، محله‌های قنات کوثر از منطقه 4، دکتر هوشیار از منطقه 9، ازگل از منطقه یک، محمودیه از منطقه یک، نیاوران از منطقه یک، منیریه از منطقه 11، زرکش از منطقه 8، بروجرد دهقان از منطقه 15، کاشانک از منطقه یک و هاشم آباد از منطقه 15 شهرداری تهران، به‌ترتیب رتبه‌های یک تا 10 را به‌خوداختصاص دادند و شهرداری‌های مناطق 5، یک و 22 نیز به‌عنوان 3 منطقه برتر شناخته شدند.

در جشنواره ساب پورتال‌های محله‌های شهر تهران، 287 ساب پورتال محله، با هم به رقابت پرداختند. براساس گزارش هیأت داوران، در حوزه جشنواره ساب پورتال‌های شهرداری تهران در معیار تعاملی بودن، اداره کل امور مجامع سازمان‌ها و شرکت‌ها، در معیار اطلاع‌رسانی الکترونیک، شهرداری منطقه 22 و در معیار جامعیت محتوی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران، در معیار طراحی و کاربرپسندی، شهرداری منطقه 7 و در معیار پاسداشت خط و زبان فارسی، مؤسسه فناوران شهر، رتبه‌های اول در هر معیار را به‌دست آوردند. همچنین سازمان نوسازی شهر تهران، شهرداری منطقه 9 و مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به‌عنوان ساب‌پورتال‌های قابل تقدیر با نگاه جامع شناخته شدند و رتبه برتر و جامع جشنواره نیز به معاونت مالی - اداری شهرداری تهران اختصاص یافت.

کد خبر 163117

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز