همشهری آنلاین: محمود الزهار با اشاره به خبرسازی بی‌بی‌سی فارسی درباره موضع حماس در قبال جنگ احتمالی ایران و اسرائیل گفت: موضع حماس در مقابل هرگونه اقدام صهیونیست‌ها در جنگ علیه ایران، پاسخ با تمام قوا است.

محمود الزهار

 فارس نوشت:، سایت اینترنتی بی‌بی‌سی فارسی امروز در خبری مدعی شد که محمود الزهار، مقام شماره دو حماس در نوار غزه تایید کرده است که این گروه فلسطینی در درگیری احتمالی ایران و اسرائیل دخالتی نخواهد کرد.

این شبکه همچنین اعلام کرده که الزهار روز سه شنبه در گفت‌وگویی با کامبیز فتاحی خبرنگار بی بی سی فارسی در بیت المقدس، گفته است: حماس بخشی از درگیری‌های منطقه ای نیست. ما اینجا هستیم که از خودمان علیه اسرائیلی‌ها دفاع کنیم. اگر اسرائیل به ما حمله کند ما هم واکنش نشان خواهیم داد. اگر به ما حمله نشود ما هم خود را درگیر نخواهیم کرد.

محمود الزهار عضو دفتر سیاسی حماس با رد چنین اظهاراتی اعلام کرد که رسانه‌های حامی رژیم صهیونیستی تلاش دارند تا در محور مقاومت خلل ایجاد کنند.

الزهار با اشاره به تلاش برخی رسانه‌های صهیونیستی برای ایجاد اختلاف در محور مقاومت، تصریح کرد: برخی اظهارات منتشر شده با عنوان رهبران حماس دارای مواضع و اهداف خاصی است.

وی افزود: پیش از این نیز یک روزنامه خارجی از زبان من اظهاراتی منتشر کرده بود و همین روزنامه اخیراً از زبان صلاح البردویل نیز منتشر کرده است.

الزهار درباره اخبار منتشر شده از جانب وی در بی‌بی سی فارسی که مدعی شده بود در نبرد احتمالی بین ایران و رژیم صهیونستی دخالت نخواهد کرد، گفت: رژیم صهیونیستی با ابزار رسانه‌ای که در اختیار دارد تلاش دارد تا رهبران حماس و جنبش حماس را بخشی از متحدان شیطانی خود معرفی کند.

این عضو حماس با اشاره به اینکه این تلاش‌ها در راستای تصویه حساب صهیونیست ها با مقاومت اسلامی، حزب الله، سوریه و ایران است، تاکید کرد: ما باید از این رسانه‌ها که صهیونیست‌ها در پشت سر آنها قرار دارند فاصله بگیریم.

وی ابراز داشت: موضع حماس در مقابل هرگونه اقدام صهیونیست‌ها در جنگ علیه ایران، پاسخ با تمام قوا به صهیونیست‌ها و هرکسی که آنها را یاری دهد، است.

الزهار با بیان اینکه اسرائیل 2 بار در سال‌های 2006 و 2009 از مقاومت شکست خورده تاکید کرد که حماس از ملت خود دفاع می‌کند و هرگز لحظه‌ای در دفاع از مردم فلسطین تاخیر نمی‌کند.

وی درباره احتمال برخورد نظامی بین ایران و رژیم صهیونیستی اظهار داشت: ما به چند دلیل براین باوریم که اسرائیل به ایران حمله نخواهد کرد که از آن جمله مخالفت آمریکا با این اقدام پس از خروج با شکست از افغانستان و عراق است.

الزهار افزود: حمله به ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز به زیان منافع ملی این کشور است و همچنین پاسخ ایران علیه منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شدید خواهد بود.

کد خبر 162982
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز