پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۰
۰ نفر

باشگاه ترنج را که یادتان است، یک باشگاه تابستانه مخصوص دانش‌آموزان راهنمایی که قرار بود برنامه‌های ویژه‌ای برای اوقات فراغت تابستانی آن‌ها داشته باشد.

هفته‌نامه‌ی همشهری دوچرخه شماره‌ی 643

اما این باشگاه، فعالیت خود را محدود به تابستان نکرد و برنامه‌های متنوعی در طول زمستان دارد و امروز هم(18 اسفند) ویژه برنامه‌هایی شامل سخنرانی و بازدید از مکان‌های دیدنی شهر تهران برای اعضای خود اجرا می‌کند.

مدیریت شهر تهران، معتقد است که برنامه‌های متنوعی برای دبستانی‌ها و دبیرستانی‌ها وجود دارد اما به دانش‌آموزان راهنمایی کم‌تر توجه شده است و این باشگاه سعی دارد فقط برای این گروه سنی، برنامه داشته باشد.

مرتضی کامل نواب، رئیس مرکز تشکل‌های اجتماعی شهرداری تهران به خبرنگار دوچرخه می‌گوید:« اعضای باشگاه ترنج برای یک دوره‌ی دوساله آموزش می‌بینند و مهارت‌هایی کسب می‌کنند. ورودی باشگاه از تابستان شروع شده است. ولی ما برای این باشگاه، یک برنامه‌ی طولانی مدت در نظر گرفته‌ایم.»

او می‌گوید:« در تهران 3000 نفر عضو داریم که از این تعداد 600 نفر، عضو ثابت هستند. ما سعی کرده‌ایم در دوره‌ی تابستان،‌ کارگاه‌های متنوعی برپا کنیم. در هر فصل برای اعضای این باشگاه یک برنامه‌‌ی مشخص داریم. برای تابستان کسب تجربه و مهارت عکاسی و پوستر‌سازی را داشتیم. در پاییز و زمستان بحث اقتدار علم و آموزش را داریم. گردهمایی و بازدید از مکان های دیدنی شهر تهران و بوستان‌های مختلف از دیگر برنامه‌های این باشگاه است.»

کامل نواب می‌گوید:«200 سرگروه در نظر گرفته‌ایم. سرگروه‌ها، دانشجویانی هستند که آموزش‌ دیده‌اند.»

کد خبر 162967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز