مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۷:۲۷
۰ نفر

اداره کل سلامت شهرداری تهران، باهدف توسعه رویکرد مبتنی برسلامت در مدیریت شهری و توسعه آموزش‌های همگانی در زمینه بهداشت و سلامت اجتماعی، در طول ایام سال، فعالیت‌ها و اقدامات مختلفی را انجام می‌دهد.

این اداره کل، در ایام نوروز نیز برنامه‌های خاصی را هم برای شهروندان تهرانی و هم برای مسافرانی که به شهر تهران می‌آیند، تدارک دیده است. درباره تدابیر خاصی که اداره کل سلامت برای شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی اندیشیده است، با 2نفر از مسئولان اداره کل سلامت شهرداری تهران گفت‌وگو کرده‌ایم.

دکتر محمدمهدی گلمکانی، مدیرکل سلامت شهرداری تهران، ابتدا به برخی از مهم‌ترین وظایف اداره کل سلامت شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: توسعه رویکرد مبتنی بر سلامت در مدیریت شهری، برنامه‌ریزی در جهت تامین دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و سلامت اجتماعی، توسعه آموزش‌های همگانی درزمینه سلامت و علاوه برآن، توانمند‌سازی‌ شهروندان در تامین و حفظ سلامت خود و جامعه شهری از اهم فعالیت‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران است. وی افزود: گرچه این اداره کل در طول سال تلاش می‌کند که درجهت تحقق این اهداف گام بردارد اما درهرحال، به مناسبت‌های مختلف نیز برنامه‌های متعددی را تدارک می‌بیند، به همین منظور اداره کل سلامت شهرداری تهران، در روزهای پایانی سال و همچنین ایام نوروز هم برنامه‌های خاصی را تدارک دیده است.

مدیرکل سلامت شهرداری تهران افزود: ارائه آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف با موضوعاتی در زمینه سلامت در سفر، تغذیه در سفر، برگزاری مسابقه هفت‌سین سلامت، انجام معاینات و کنترل‌های بهداشتی و درمانی در خانه‌های سلامت و ارائه آموزش‌های مختلف مربوط به چگونگی تغذیه درسفر، برخی از مواردی هستند که اداره کل سلامت برای شهروندان تهرانی و مسافران نوروزی در ایام نوروز تدارک دیده است.

مهدی امیری، معاون ارتقای سلامت اداره کل سلامت شهرداری‌تهران‌نیز در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت: اداره کل سلامت شهرداری تهران، برای تحقق اهداف، سیاست‌ها و استراتژی‌های خود، برنامه‌های عملیاتی مختلفی را طراحی و اجرا کرده است. وی گفت: در روزهای آخرسال و ایام نوروز نیز اداره کل سلامت شهرداری تهران برنامه‌های خاصی را تدارک دیده است.امیری افزود: به‌منظور حفظ سلامت فیزیکی مردم در روزهای پایانی سال که خانواده‌ها درگیر خانه‌تکانی هستند، این اداره کل، آموزش‌های لازم را در این زمینه به علاقه‌مندان ارائه می‌کند تا از آسیب‌های احتمالی کاسته شود.

معاون ارتقای سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران همچنین به اهمیت سلامت در سفر اشاره کرد و با بیان اینکه توجه به سلامت و رعایت نکات بهداشتی و ایمنی در سفر ضروری است، گفت: در این زمینه، علاوه براینکه، هنگام سفر آموزش‌های لازم برای تامین سلامت افراد ارائه می‌شود، قبل از سفر نیز نکات ایمنی و بهداشتی به آنها آموزش داده می‌شود.

امیری در ادامه به اهمیت تغذیه مطلوب هنگام سفر اشاره کرد و گفت: رعایت نکات بهداشتی در تغذیه و علاوه برآن تغذیه بیماران به‌ویژه بیماران قلبی، دیابتی و بیماران خاص از مواردی است که توجه به آن در سفر و ایام نوروز ضروری است.

معاون ارتقای سلامت اداره کل سلامت شهرداری تهران اضافه کرد: به‌منظور رفاه حال مسافرانی هم که به تهران می‌آیند، خانه‌های سلامت‌سفر در 3ترمینال آزادی در غرب، تهرانپارس در شرق و بیهقی در میدان آرژانتین، به مسافران نوروزی خدماتی ارائه می‌دهند. وی گفت: مسافرانی که از برج میلاد تهران بازدید می‌کنند نیز می‌توانند از خدماتی که خانه‌سلامت مستقر در برج میلاد در اختیار آنها قرار می‌دهد، استفاده کنند.

امیری در پایان تاکید کرد آموزش‌های مختلفی که اداره کل سلامت شهرداری تهران برای نوروز پیش‌بینی کرده است، هم درقالب بروشور و کتابچه‌های آموزشی و هم توسط متخصصان و کارشناسان بهداشتی مستقر در خانه‌های سلامت شهرداری تهران به مردم ارائه می‌شود. امیری افزود: بحث تغذیه مناسب در نوروز، چگونگی تغذیه بیماران، به‌خصوص بیماران خاص و سایر بیمارانی که باید از رژیم خاص غذایی استفاده کنند از دیگر آموزش‌هایی است که به مردم داده می‌شود. وی همچنین به بحث سلامت در سفر اشاره کرد و گفت: ارائه آموزش‌های مرتبط با رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در سفر، از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در روزهای آخرسال و نوروز است که در خانه‌های سلامت شهرداری و همچنین در بروشورها و کتابچه‌های مختلف به اطلاع علاقه‌مندان می‌رسد.

کد خبر 162907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز