همشهری آنلاین: اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر با معرفی برگزیدگان و تجلیل از ۹ هنرمند یکشنبه شب (۱۴ اسفندماه) در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمود شالویی؛ مدیرکل هنرهای تجسمی در ابتدای این مراسم گفت: امروز پرونده چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر بسته می‌شود و پرونده‌ای دیگر گشوده می‌شود و هنرهای تجسمی بدون توقف به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.

شالویی با قدردانی از مشارکت و هنرمندان در جشنواره تجسمی فجر گفت: سال ۱۳۹۰ ۴۷ رویداد مهم هنرهای تجسمی از سوی مرکز تجسمی برگزار شد که در مجموع حدود ۱۱۹۰۰ هنرمند با ۷۱۵۰۰ اثر در آن‌ها شرکت داشتند و این بیانگر پویایی و فعالیت هنرهای تجسمی در سراسر کشور است.

مدیرکل هنرهای تجسمی با اشاره به جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر افزود: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر مهم‌ترین رویداد هنرهای تجسمی است و چهارمین دوره جشنواره فجر در ۹ رشته تجسمی و بخش فیلم‌های مستند برگزار در تهران، ۳۰ استان و ۱۰ کشور برگزار شد.

بخش بیداری اسلامی از موضوعات مهمی بود که در جشنواره به آن پرداخته شد و نظر معاونت هنری اختصاص جایزه ویژه‌ای برای این بخش بود اما هیات داوران اثری را که ارزش هنری و جایگاه لازم برای دریافت اینجایزه ویژه را داشته باشد تشخیص نداد و در هر رشته برگزیدگانی معرفی می‌شوند.

شالویی با اشاره به نمایش آثار جشنواره در خارج از کشور گفت: آثار عکس پیشرفت و اقتدار ایران اسلامی در این دوره جشنواره در دیگر کشور‌ها به نمایش گذاشته شد.

حمید شاه آبادی؛ معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در قامت یک جشنواره واقعی بین‌‌المللی برگزار شده است و توانسته استقبال و توجه جامعه هنری را معطوف خود کند.

شاه آبادی در ادامه گفت: رویکرد ما در عرصه هنر می‌بایست همچنان بالنده و متعهدانه باشد و جایگاه جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر به این اندیشه نزدیک است.

محمدعلی رجبی؛ دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر نیز در این مراسم گفت: سخن از فجر انقلاب اسلامی، چهره گشایی و پرده براندازی از حقیقت انسان است.

روندگان این طریق طلوع آن را مشاهده کرده‌اند و چهره زیبای انسان و انسانیت را که به نور حق مجسم است نوید می‌دهند. دیر نیست که آنچهره پرفروغ ظاهر گردد و همگان جلوه حقیقی انسان را به مشاهده بنشینند

رجبی در ادامه گفت: آنچه در انقلاب اسلامی نویدبخش هنرمندان است تجدید عهد با میراث معنوی اسلام است تا اگر جشنواره‌ای هنری به نام فجر برپا می‌شود، اسمی بی‌مسما بر جای نماند.

دوسالانه‌های تجسمی محملی برای ارایه تجربیات آزاد هنرمندان تجسمی در مدت دو سال است که جایگاه خود را حفظ نموده و باید پرشور ادامه یابد اما چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر که به همت مسوولان محترم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محقق شده است این افتخار را دارد تا در چهارمین دوره موضع فرهنگی خود را اعلام نمایدو جامعه هنرهای تجسمی کشور را به سوی موازین معنوی و پشتوانه تجربه گرانبهای هنر اسلامی بخصوص هنرهای اسلامی ایران متوجه سازد تا در آینده شاهد زبانی نو در هنر ایران به پشتوانه هنر ملی و اسلامی با شیم.

دبیر چهارمین جشنواره بین‌المللی در ادامه افزود: برای تحقق آرمان‌های مقدس این جشنواره باید دبیرخانه‌ای مستقل در مکانی مشخص ایجاد شود تا در ایام مقاصد عالیه فجر را دنبال کند.

رجبی در پایان از هنرمندان، انجمن‌های هنری دانشگاه‌ها و.. برای حضور و مشارکت در جشنواره قدردانی کرد.

در ادامه مراسم با حضور محمود جوادی‌پور؛ نقاش پیشکسوت، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل هنرهای تجسمی، دبیر جشنواره و رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با اهدای نشان عالی جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر از ۹ هنرمند تجلیل شد.

فرشید مثقالی، کاظم چلیپا، مجید مهرگان، محمد حسین حلیمی، سید عباس می‌رهاشمی، محسن نوری نجفی، نادر قشقایی، زنده یاد ابوالفضل عالی و محمد حسینی موحد تجلیل شدند و نشان عالی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فجر به آنان اهدا شد.

همچنین از سوی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی لوح قدردانی و هدایایی به این هنرمندان اهدا شد. در این مراسم با اهدای لوح و هدیه از خدمات مسعود زنده روح کرمانی در چهر دوره جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر قدردانی شد.

کتاب چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر شامل تمامی آثار جشنواره نیز در این مراسم رونمایی شد. اثر سفالی نازک از انجمن سفال شاهرود نیز در این مراسم رونمایی شد.

در ادامه مراسم برگزیدگان رشته‌های مختلف جشنواره و بخش بیداری اسلامی، همایش و فیلم جشنواره معرفی شدند و جوایز آنان اهدا شد.

جوایز برگزیدگان توسط نصرالله افجه‌ای، عباس جمالپور، بهمن عبدی، عطیه مرکزی، فرهاد ابراهیمی و محمد علی رجبی اهدا شد و جوایز بخش بیداری اسلامی توسط منیژه آرمین، سید مسعود شجاعی طباطبایی، علی هاشمی شهرکی، احمد آقاقلی‌زاده، غلامعلی طاهری، نادر قشقایی و حسین غلامی اهدا شد.

بیانیه داوران بخش فیلم را اکبر عالمی خواند و جوایز این بخش توسط احمد میرعلایی؛ مدیر عامل بنیاد فارابی و حیدر رحیمی؛ دبیر بخش فیلم‌های مستند تجسمی اهدا شد.

اجرای کلیپ با تصاویر آثار چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر، اجرای پرفورمنس، نقالی و اجرای برنامه توسط مهران رجبی از دیگر برنامه‌های اختتامیه بود.

* بیانیه داوران

هیأت داوران چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر در بیانیه‌ی خود اعلام کرد: همانگونه که گرایش به هویت دینی و ملی در بسیاری از آثار هنرمندان فرهیخته ایرانی مشاهده گردید، هیأت داوران نیز جشنواره فجر را عرصه تعاملات اندیشه و تجربیات هنری برگرفته از تحولات فرهنگی انقلاب اسلامی ایران دانسته و لزوم توجه هنرمندان کشور را به سوی هویت ملی و دینی با پشتوانه ذخائر عظیم تمدنی ایران عزیز یادآور می شود.

هیأت داوران گرایش هنرمندان ایرانی، خصوصا" جوانان را به مسائل و تحولات اجتماعی ایران و جهان تقدیر نموده و آنرا نشانه آگاهی ایشان نسبت به قدرت بیان هنر و نقش مؤثر آن در اجتماع بشر معاصر تلقی می کنند.

در بخش پژوهشهای هنری، جدیت هرچه بیشتر هنرمندان و صاحبنظران هنری را به تحقیق پیرامون نظریه پردازی در مبانی هنرهای دینی و ارزش های جاوید هنرهای اسلامی به منظور زمینه سازی نظری برای بازآفرینی جلوه های جدید، متناسب با نیازهای انسان معاصر توصیه می نماید.

هیأت داوران توفیق اهداف جشنواره فجر را در ایجاد دبیرخانه مستقل و سایت دائمی به زبانهای فارسی و انگلیسی دانسته تا در طول مدت سال، فعالانه تمامی دانشگاهها، انجمن ها، کانونها و مراکز هنری را با مسائل موضوعه و اندیشه های فجر همراه نموده و در پایان هر سال نتیجه مطلوب را در رستاخیز فجر عرضه نماید.
مسئولین محترم ارشاد و سازمانهای فرهنگی و هنری کشور به منظور حمایت از آثار فاخر ارائه شده در جشنواره که توسط هیأت داوران مورد توجه قرار می گیرد، نسبت به خرید آنها اقدام نمایند تا ضمن تشویق هنرمندان به ابداع آثار بدیع، زمینه ایجاد موزه فجر فراهم گردد.

هیأت داوران، لزوم سرمایه گذاری مادی و معنوی از سوی دستگاههای ذیربط، خصوصا" معاونت محترم هنری وزارت ارشاد را برای تولید آثار هنری با مضامین معنوی و جلوه‌های مقدس انقلاب اسلامی تأکید نموده و نسبت به چاپ و انتشار این اثار اقدام نمایند.

هیأت داوران ضمن تقدیر و سپاس از استادان محترم را " مفاخر هنرهای تجسمی ایران " زیبنده تلاش هنری و تحقیقی ایشان می‌شود و همچنین برگزیدگان هنری در هر دوره را شایسته توجه خاص دانسته و مسئولین محترم را نسبت به حمایت همه جانبه از تلاشهای ایشان در کانونی مستقل مورد تأکید قرار می‌دهد.

داوران بخش بیداری اسلامی و عدالتخواهی جهانی نیز بیانیه‌ خود را در این مراسم قرائت کردند. در بیانیه‌ این گروه از داوران آمده است:

هیأت داوران پس از مداقه بسیار و بحث و بررسی دقیق تمامی آثار در دو مرحله مقدماتی و نهایی، نهایتاً چنین تصمیم گرفتند که در هریک از رشته های هنری، جمعی را به عنوان برگزیده اعلام نمایند و مورد تقدیر قراردهند، با این امید که در دوره‏‌های آینده شاهد آثار شاخص‏تر باطراز علمی و هنری والاتر باشیم.

هیأت داوران در بخش های نه گانه هنرهای تجسمی، تعداد35 اثر مورد توجه قرارداد وشایسته آثاربرتر شناخت.

هیأت داوران همچنین اعلام می‌دارد ایجاد دبیرخانه مستقل فجر را برای همسخنی، همفکری و تعامل بین هنرمندان و صاحبنظران هنری پیرامون موضوعات مطروحه در بخش ویژه را در طول مدت سال بسیار ضروری میداند و براین باوراست که جشنواره فجر، خصوصاً در بخش ویژه باید به ارتقاء سطح بیان هنرهای تجسمی و ارتباط با جامعه ایران اسلامی کمک نماید.

* برگزیدگان

در ادامه برگزیدگان چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر معرفی شدند.

برگزیدگان چهارمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی فجر

رشته تصویرگری

برگزیدگان گرایش بزرگسال:

 اول: عاطفه ملکی جو/ برای داستان زال و رودابه

 دوم: نوشین صفاخو

 سوم: افشین باقری

تقدیر شدگان:

تهمینه خواجوی

نجوا عرفانی

عطیه ضیغمی

سیدمیثم موسوی

سیامک واحد

برگزیدگان گرایش کودک و نوجوان:

اول: ایلگا رحیمی / برای مجموعه آثار

دوم: تهمینه خواجوی

سوم: سیدمیثم موسوی

تقدیرشدگان:

محمد پیریایی

فاطمه حق نژاد

زهرا حق گو

نرگس محمدی

سارا نارستان طارش

رشته نقاشی

برگزیدگان:

طهمورث بهادرانی

علی ترقی جاه

شیما خشخاشی

فرزین راه نشین

مهروژ محمودی

علی میرآقاسی

رشته سفال

برگزیدگان:

فاطمه قربانی مالفجانی

فرنوش فروغی

مهیا مقیمی نژاد

سارا تندیور

کورش آریش

دریا علیشاه

فهیمه رمضانی

تقدیر ویژه:

ماهان مهری

رشته مجسمه سازی:

برگزیدگان:

نفر اول : آتنا اخوان

نفر دوم: محمدمهدی آشوری

نفر سوم: وجیهه اسماعیلی

تقدیرشدگان:

سیدحسام الدین طباطبایی

شهیره فروغی

رشته پوستر

برگزیدگان:

مهدیه قاسمی

علی رضا عسگری فر

علی آقاحسین پور

مسعود رستمی

سیدمحمدرضا برقعی

توماس کیپکا

تقدیرشدگان:

علی رضا خاکپور

محمدرضا پوستین چی

میلاد فروزنده سیدمصطفی کلانتری

هدایت علیپور

مهدی حیدرنژاد مقدم

رشته عکاسی:

برگزیدگان گرایش جلوه های نور و رنگ در هنر قدسی:

نفر اول: ایوب رشیدی

نفر دوم: حمیدرضا مجیدی

نفر سوم: حسن الماسی

برگزیدگان گرایش چهره انسان در هزاره سوم:

نفر اول : حسین فاطمی

نفر دوم: عباس کیخاونی

نفر سوم : رضا نظام دوست

رشته نگارگری

برگزیدگان گرایش نگارگری:

نفر اول: پریسا رحمانی

نفر دوم: احسان افشار

نفر سوم: فرنگیس یادگار

تقدیر شدگان:

سارا آقامیری، مریم کافی مهدوی، الهه زارع ، فاطمه کیانی، حمدالله کتال، جعفر فتاحی

برگزیدگان گرایش گل و مرغ:

نفر اول : مهدی ایرانی

برگزیدگان :

محمدرضا آقامیری / علیرضا قزی/ بهمن شریفی / الهه زارع

تقدیرشدگان :

علی نساج پور / پروین مبین علی / رعنا شریلو / نرگس عزیزی آق قلعه/ محمدخادم الفقرا/ مجید فتاحی / اکرم ضیایی/ طباطبایی/ روح ا... پروین/ مریم لامعی هروانی / فریناز فرهنگی راد

برگزیدگان گرایش تذهیب:

مریم لبانی مطلق/ نسرین آقامیری/ مهرداد راستین

تقدیرشدگان:

جهان پری معصومی/ محمدرضا آقامیری/ مجید ارفعی / زینب رهنما/ سیدمحمد حسینی / نفیسه امیراحمدی/ مریم هرندی زاده/ مرضیه مینایی فرد/ مینا اسدیان/ باقر منظوری/ عباس نوبخت/ حسن محمدی هفشجانی

رشته خوشنویسی

برگزیدگان گرایش نستعلیق:

مصطفی عابدینی

حمید جعفری

سیدپیمان سادات نژاد

سیدحیدر موسوی

علی دایم امید

مجتبی شریفی

برگزیدگان گرایش شکسته نستعلیق:

نفر اول: سیدعلی فخاری

دوم مشترک: بهادر پگاه/ رضا امینی

سوم مشترک : ذبیح اله لولویی مهر/ سیدمحمد سید نطنزی/ پوریا پورمشکی

تقدیرشدگان:

شهرام روحی/ شمس الدین مرادی / راضیه فولادی سپهر/ مهدی منصوری سلیمان میری/پیمان پارس مهر/ غلامعلی گوران/مجتبی رحم دار/ رویا مرادیان/فرشته شفایی گلستان/ایمان وکیلی

برگزیدگان خط نسخ و ثلث:

اول مشترک : علی ایرانی / صابر صفایی

دوم مشترک: حسین نجفی / مجید داستانی مصطفی رضایی/ ابوالفضل خزاعی

سوم مشترک: فرهاد شیرخانی/ امیر حق گشا/ محمدتقی اسدی شیخ احمدلو/ ناصرطاوسی / محسن عبادی

برگزیدگان گرایش نوین:

فایق خالدی/ حمیدرضا قمی نژاد/مریم کرمی /علیرضا کریم پور شیرازی

رشته کاریکاتور:

برگزیدگان گرایش آزاد:

مجید امینی / ایران

رائول فرناندو زولتا / کلمبیا

ولادیمیر نئاشف / روسیه

تقدیر شدگان:

تورسیوس از اسپانیا

اولگ گوتسول از اوکراین

احمت آیکانات از ترکیه

دیتر بورز از بلژیک

فخرالدین دوست محمد از ایران

فرهاد رحیم قراملکی

هادی رحمتی

محمود آزادنیا

محمدحسین اکبری

محمدعلی خلجی

شهرام رضایی

برگزیدگان گرایش چهره:

آرش فروغی/ ایران

سانتیاگو / پرتغال

نسرین شیخی / ایران

تقدیرشدگان:

گوآیکو از کلمبیا

لزیو جونیور از برزیل

ویکتور ولز از مکزیک

رای کاستا از برزیل

سیلویانو ملو از برزیل

ژو زیزون از چین

آنجل بولیگان از مکزیک

علیرضا باقری از ایران

علی رادمند از ایران

یاسر خان برای از ایران

بخش بیداری اسلامی

برگزیدگان نقاشی

معصومه صمدی

مصطفی فرج آبادی یزدی

منصوره محمودی

تقدیر شدگان

جمشید حقیقت انصاری

علیرضا اسکندری

الهام ابراهیمی بیدهنری

حدیثه میرزایی

حمیده احسانی

برگزیدگان مجسمه سازی:

محمدعدیلی پور

سهیلا تنباکوزاده فرد

مهدی اشرفی ورزیده

صدیقه مدنی

تقدیرشدگان:

نسرین زندی روان

محمود مظفری

برگزیدگان خوشنویسی:

حمید جعفری

سیدحیدر موسوی

صابر صفایی

احمد احمدی حیدری

تقدیرشدگان:

صابر قیاسی

مسعود صالحی

مجید رستگار

احسان پورنعمان

علی طوفانی

احمد بهمنی پویا

برگزیدگان نگارگری:

یوسف حسینی

روح ا... پروین

مهدی فرخی

پرویز حاصلی

مینا صدری

تقدیرشدگان:

غلامرضا اسماعیل زاده

حسین عصمتی

مهرداد لطفی

احسان سرائیان

فریدون فخری جوقان

بهرام مهربان کردستان

آرام فریدوندی ششگلان

برگزیدگان سفال و سرامیک:

فرید همت آزاد

سکینه آقا نسب

حبیب دانایی فر

معراج نورمحمدی

تقدیرشدگان:

شعبانعلی قربانی

کوروش آریش

مهدی شوقیان

برگزیدگان پوستر:

مجتبی میرزا محمدی‌ها

محسن فتاحی دره شیر

امیرحسین عبادیان دهکردی

نفیسه شعبانی

تقدیرشدگان:

حسین یوزباشی

رضا منجزی

محمد افشار

برگزیدگان عکاسی:

پویان طباطبایی

مهدیه سادات میر حبیبی

مجید سعیدی

محمد اخلاقی

تقدیرشدگان:

سعید فرجی

حسین ساکی

برگزیدگان کاریکاتور:

ناصر مقدم /ایران

معر اولکای /ترکیه

مجید امینی/ایران

جیتت کاستانا/ اندونزی

تقدیرشدگان:

آنجل بولیگان/مکزیک

عمر تورسیوس/اسپانیا

والنتین جورجیف/ بلغارستان

حمید صوفی / ایران

برگزیدگان تصویرسازی:

مجید ذاکری یونسی

میترا عبداللهی

مهدی پرستار شهری

تقدیرشدگان:

عاطفه شفیعی‌راد

بهنام ولدوند

برگزیده بهترین فیلم

« من یک نشانه‌ام » ( به تهیه کنندگی میثم شاه بابایی و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی)

کاندیداها

« داستان سیمرغ » ( به تهیه کنندگی سعید رشتیان)

« زندگی در تصویر» ( به تهیه کنندگی موسسه تصویر شهر)

« بهترین مجسمه دنیا» ( به تهیه کنندگی حبیب احمدزاده)

برگزیده بهترین پژوهش

« خاطرات روی شیشه » (مهرداد زاهدیان)

کاندیداها

« تناسب طلایی ، معیار خداوند در خلقت » ( دکتر حبیب ا... آیت اللهی ، قاسم کشاورزی و علیرضا زارع )

« عکس ناتمام » بهمن جلالی ( عمید راشدی و تورج ربانی )

« نقشبندان » ( امید بلاغتی و ستاره بهمنی )

برگزیده بهترین کارگردان :

مریم حق پناه برای کارگردانی « داستان سیمرغ»

کاندیداها

روبرت صافاریان (تهران در عکس)

عمید راشدی و تورج ربانی « عکس ناتمام » بهمن جلالی

میثم شاه بابایی « من یک نشانه‌ام »

دیپلم افتخار بهترین تدوین

کریم فائقیان برای تدوین « کوچه آلبالو»

کاندیداها

مجتبی شتی برای ( بهترین مجسمه دنیا)

مهدی یارمحمدی برای « بام بهشت »

فرشید آذری برای « 57 »

دیپلم افتخار بهترین تصویر برداری

« علی همراز » برای « دیوار های شهر من »

کاندیداها

مرتضی پورصمدی و عباس نظام دوست برای ( من یک نشانه ام )

علی لقمانی برای « زندگی در تصویر »

مجتبی اسپانیای برای « عاشقی بود که صبحگاه دیر به مسافرخانه آمده بود »

همچنین جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم « زندگی » به کارگردانی « صمد اسکندری » تعلق گرفت.

بخش مسابقه

بخش عکس

هیأت داوران بخش عکس مرکب از آقایان فرهاد سلیمانی، مجید ناگهی، حسن غفاری، مسعود زنده روح کرمانی، سیدعباس میرهاشمی به دبیریآقای محمدمهدی رحیمیان نتایج خود را به این شرح اعلام نمودند:

بخش جلوه های نور و رنگ در هنر قدسی

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به آقای حسن الماسی از استان قم

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به آقای حمیدرضا مجیدی از استاناراک

نفر اولتندیس طوبای زرین، دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریالوجه نقد به آقایایوب رشیدی از استان جیرفت

بخش چهره انسان در هزاره سوم

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به آقایرضا نظام دوست از استان خراسان رضوی

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به آقایعباس کیخاونی از استان تهران

نفر اولتندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به آقایحسین فاطمیاز استان تهران

بخش مسابقه

بخش کاریکاتور

هیأت داوران بخش کاریکاتور مرکب از آقایان جواد علیزاده، بهمن عبدی، کامبیز درم بخش، آموریم از برزیل و ارتل از اتریش به دبیری آقای سیدمسعود شجاعی طباطبایی نتایج خود را بدین شرح اعلام کردند:

بخش آزاد:

هیأت داوران ضمن تقدیر از تورسیوس از اسپانیا، اولگ گوتسول از اوکراین، احمت آیکانات از ترکیه، دیتر بورز از بلژیک، فخرالدین دوست محمد، فرهاد رحیم قراملکی، هادی رحمتی، محمود آزادنیا، محمدحسین اکبری، محمدعلی خلجی و شهرام رضایی از ایران برگزیدگان خود را اینگونه اعلام کرد:

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه معادل مبلغ دو هزار یورو به جناب آقای مجید امینی از ایران

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ دو هزار یورو به جناب آقای رائول فرناندو زولتا از کلمبیا

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ دو هزار یورو ولادیمیر نناشف از روسیه

بخش چهره:

هیأت داوران ضمن تقدیر از گوآیکو از کلمبیا، لزیو جونیور از برزیل، رای کاستا از برزیل، سیلویانو ملو از برزیل، ویکتور ولز از مکزیک،ژو

زیزون از چین، آنجل بولیگان از مکزیک علیرضا باقری، علی رادمند و یاسر خان برای از ایران برگزیدگان خود را اینگونه اعلام نمود:

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه معادل مبلغ دو هزار یورو به سرکار خانم نسرین شیخی از ایران

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه معادل مبلغ دو هزار یورو به جناب آقایآرش فروغی از ایران

تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ دو هزار یورو به جناب آقایسانتیاگو از پرتغال

بخش مسابقه

بخش پوستر

هیأت داوران بخش پوستر مرکب از آقایان دکتر محمدحسین حلیمی، علی وزیریان، بیژن صیفوری و مسعود نجابتی و به دبیری آقای احمد آقاقلی زاده ضمن تقدیر از آقایان علی رضا خاکپور، محمدرضا پوستین چی، میلاد فروزنده، سید مصطفی کلانتری، هدایت علیپورو مهدی حیدرنژاد مقدم رضوی پس از بررسی آثار به دلیل عدم برتری آثار در فضای کلی نمایشگاه و تشویق تعداد بیشتری از جوانان مستعد شش نفر را به طور مشترک جزو برگزیدگان دانسته و هر کدام را شایسته دریافت دیپلم افتخارمی‌داند.

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به مهدیه قاسمی از تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به  توماس کیپکا از لهستان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به علی رضا عسکری فر از اصفهان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به علی آقا حسین پور از لرستان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به مسعود رستمی از قم

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال به سید محمد رضا برقعی از قم

بخش مسابقه

بخش تصویرگری

هیأت داوران بخش تصویرگری مرکب از مهنوش مشیری، عطیه مرکزی و ابوالفضل همتی آهویی، سیدفضلالله طباطبایی، علیرضا گلدوزیان، پژمان رحیمی زاده، کیانوش غریب پور به دبیری علی هاشمی شهرکی نتایج خود را به این شرح اعلام نمودند:

گرایش کودک و نوجوان

هیأت داوران ضمن تقدیر ازآقای محمد پیریایی،فاطمه حق نژاد،زهراحق گو،نرگس محمدی و سارا نارستان طالش برگزیدگان خود را اینگونه اعلام نمود:

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ سی میلیون ریال وجه نقد به سید میثم موسوی از استان تهران

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به تهمینه خواجوی از استان تهران

نفر اولتندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به مجموعه آثار ایلگار رحیمی از استان تهران

گرایش کودک و نوجوان

هیأت داوران ضمن تقدیر از تهمینه خواجوی، نجوا عرفانی، عطیه ضیغمی و آقایان سید میثم موسوی و سیامک واحد
برگزیدگان خود را اینگونه اعلام نمود:

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ سی میلیون ریال وجه نقد به افشین باقری از استان تهران

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به نوشین صفا خو از استان البرز

نفر اول تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریالبرای داستان زال و رودابه به عاطفه ملکی جو از استان تهران

بخش مسابقه

بخش نقاشی

هیأت داوران بخش نقاشی مرکب از محمود جوادی پور، محمدحسین حلیمی، مهدی حسینی، کاظم چلیپا، مصطفی گودرزی به دبیری غلامعلی طاهری آثاری را شایسته رتبه ندانست و برگزیدگان خود را بدین شرح اعلام نمودند:

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به طهمورث بهادرانی از استان اصفهان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به علی ترقی جاه از استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به شیما خشخاشیاز استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به فرزین راه نشین از استان اذربایجان شرقی

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به مهروژ محمودی از استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به علی میرآقاسی از استان تهران

بخش مسابقه

بخش مجسمه‌سازی

هیأت داوران بخش مجسمه سازی مرکب از شیرین حاجی کریملو و محمدتقی صداقتی، محمد ابراهیم ابراهیمی، محمد بهرامی، محمدرضا ذبیح الله زاده به دبیری نادر قشقایی ضمن تقدیر از آقای سید حسام الدین طباطبایی و سرکار خانم شهیره فروغینتایج خود را بدین شرح اعلام نمودند:

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ سی میلیون ریال وجه نقد به وجیهه اسماعیلیاز استان کرمان

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به محمدمهدی آشوریاز استان تهران

نفر اول تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به آتنا اخواناز استان تهران

بخش مسابقه

بخش سفال و سرامیک

هیأت داوران بخش سفال و سرامیک مرکب از خانم ها نفیسه خلج، رجحانه حسینیو آقایان جلال شباهنگی، جعفر نجیبی به دبیری سرکار خانم منیژه آرمین بعد از بازدید و بحث و تبادل نظر به این نتیجه رسیدند که هفت هنرمند را برگزیده اعلام نموده و جوایز موجود به نفرات زیر تعلق گیرد:

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به فاطمه قربانی مالفجانیاز استان البرز

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به فرنوش فروغی از استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به مهیا مقیمی نژاد از استان کرمان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به سارا تندیور از استان اصفهان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به کورش آریش از استان البرز

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به دریا علیشاه از استان سمنان(شاهرود)

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون ریال وجه نقد به فهیمه رمضانی اهوازیاز استان خراسان

ضمناً هیأت داوران به دلیل خلاقیت کودکانه لوح تقدیر خود را به هنرمند خردسال ماهان مهریاهدا کرد.

بخش مسابقه

بخش نگارگری

هیأت داوران بخش نگارگری مرکب از عباس جمالپور، مجید مهرگان، محمد باقر آقامیری، مصطفی گودرزی و  مهین افشانپوربه دبیری آقای خشایار قاضی زاده بعد از بازدید و بحث و تبادل نظر نتایج خود را بدین شرح اعلام کردند:

گرایش نگارگری

هیأت داوران ضمن تقدیر از سارا آقامیری، مریم کافی مهدوی، الهه زارع، فاطمه کیانی و حمدالله کتال، جعفر فتاحی برگزیدگان خود را اینگونه اعلام نمود:

نفر سوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ سی میلیون ریال وجه نقد به فرنگیس یادگاراز استان خراسان شمالی

نفر دوم دیپلم افتخار به همراه مبلغ 40 میلیون ریال وجه نقد به احسان افشاراز استانخراسان رضوی

نفر اول تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به پریسا رحمانیاز استان تهران

گرایش گل و مرغ

هیأت داوران ضمن تقدیر از پروین مبین علی، رعنا شریلو، نرگس عزیزی آق قلعه،اکرم ضیایی طباطبایی، مریم لامعی هروانی، فریناز فرهنگی راد و آقایان علی نساج پور ، محمد خادم الفقرا، روح ا... پروین

4 هنرمند را بعنوان برگزیدگان مشترک و یک هنرمند را شایسته نفر اول دانسته و آرا خود را اینگونه اعلام نمود:

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون و پانصد هزار ریال وجه نقد به محمدرضا آقامیریاز استان البرز

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون و پانصد هزار ریال وجه نقد به علیرضا قزیاز استان خراسان رضوی

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون و پانصد هزار ریال وجه نقد به بهمن شریفیاز استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ هفده میلیون و پانصد هزار ریال وجه نقد به الهه زارعاز استان تهران

نفر اول تندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به مهدی ایرانیاز استان کاشان

گرایش تذهیب

هیأت داوران ضمن تقدیر از  جهان پری معصومی، زینب رهنما، نفیسه امیر احمدی، مریم هرندی زاده، مرضیه مینایی فرد، مینا اسدیان، و آقایان محمدرضا آقامیری، مجید ارفعی، سید محمد حسینی، باقر منظوری، عباس نوبخت، حسن محمدی هفشجانی 3 هنرمند را بعنوان برگزیدگان مشترک اعلام نمود:

دیپلم افتخار به همراه مبلغ چهل میلیون ریال وجه نقد به مریم لبانیمطلقاز استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ چهل میلیون ریالوجه نقد به نسرین آقامیریاز استان البرز

دیپلم افتخار به همراه مبلغ چهل میلیون ریالوجه نقد به مهرداد راستیناز استان البرز

بخش مسابقه

بخش خوشنویسی

هیأت داوران بخش خوشنویسی مرکب از استادان نصرالله افجه‌ای، عباس اخوین، غلامحسین امیرخانی، محمد حسین عطارچیان، همایون سلیمی، احمد عبدالرضایی، محمد حیدری، ایرج نعیمایی، مجتبی ملک زاده و صداقت جباری کلخوران به دبیری آقای حسین غلامی بعد از بازدید و بحث و تبادل نظر نتایج خود را بدین شرح اعلام نمودند:

گرایش نستعلیق

هیأت داوران در این بخش 6 هنرمند برگزیده را اعلام نمود:

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به مصطفی عابدینی از استان قزوین

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به حمید جعفری از استان تهران

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به سیدپیمان سادات نژاد از استان ایلام

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به سید حیدر موسوی از استان قزوین

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به علی دایم امید از استانآذربایجان شرقی

دیپلم افتخار به همراه مبلغ بیست میلیون ریال وجه نقد به مجتبی شریفی از استان اصفهان

گرایش شکسته نستعلیق

هیأت داوران ضمن تقدیر از راضیه فولادی سپهر، رویا مرادیان، فرشته شفایی گلستان و آقایان شهرام روحی، شمس الدین مرادی، مهدی منصوری، سلیمان میری، پیمان پارس مهر، غلامعلی گوران، مجتبی رحم دار و ایمان وکیلی اسامی خود را به این شرح اعلام نمود:

نفر سوم مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ ده میلیون ریال وجه نقد به سیدمحمد سید نطنزیاز استان اصفهان

نفر سوم مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ ده میلیون ریال وجه نقد به پوریا پورمشکیاز استان تهران

نفر سوم مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ ده میلیون ریال وجه نقد به ذبیح اله لولویی مهر از استان گیلان

نفر دوم مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد به بهادر پگاه از استان قزوین

نفر دوم مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 20 میلیون ریال وجه نقد به رضا امینی از استان قزوین

نفر اولتندیس طوبای زرین،دیپلم افتخار به همراه مبلغ 50 میلیون ریال به سید علی فخاری از استان قزوین

گرایش نسخ و ثلث

هیأت داوران اسامی خود را بدین شرح اعلام نمود:

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به فرهاد شیرخانی از استان خراسان

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به امیرحق گشا ازاستان تهران

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به محمدتقی اسدی‏شیخ‏احمدلو از استان قم

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به ناصر طاوسی از استان قم

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به محسن عبادی از استانخراسان رضوی

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به حسین نجفی از استان تهران

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به مجید داستانی از استان قم

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به مصطفی رضایی از استان اصفهان

نفرات مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 10 میلیون ریال وجه نقد به ابوالفضل خزاعی از استان قم

نفر اول مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد به جناب آقای علی ایرانی از استان قم
نفر اول مشترک دیپلم افتخار به همراه مبلغ 15 میلیون ریال وجه نقد به جناب آقایصابر صفایی از استان اردبیل

گرایش نوین

هیأت داوران اثری که واجد شرایط احراز مقام متمایزی باشد مشاهده نکرد اما باتفاق نظر 4 نفر از شرکت کنندگان را بطور یکسان انتخاب و به ترتیب حروف الفبا اعلام می‌گردد.

دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به علیرضا کریمپور شیرازی از استان فارس

دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به فائق خالدی از استان کردستان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به حمیدرضا قمی نژاد از استان اصفهان

دیپلم افتخار به همراه مبلغ 30 میلیون ریال وجه نقد به مریم کرمی از استان تهران

برگزیدگان همایش

دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال برای مقاله "درک گوهر هنر ایرانی ضرورت است"به  شهرزاد صالحی‏‌پور

دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال برای مقاله"سیر تحول پوسترهای انقلاب اسلامی ایران" به نظام‏الدین امامی فر

دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال برای مقاله"بررسی شکل گیری نمادهای جدید در پوسترهای دفاع مقدس به منصور کلاه کج.

 

کد خبر 162673

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز