همشهری آنلاین: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: خرید آثار هنری فرصت مغتنمی است تا آثار هنرمندان در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرد و مردم هم برای خرید این آثار تشویق خواهند شد. در این طرح دستگاه‌های دولتی موظف هستند تا یک‌دهم درصد از بودجه تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود را صرف خرید آثار هنری کنند.

به گزارش ایلنا، حسینی خاطر افزود: زمانی که کار هنرمندان پربار‌تر و استقبال مردم بیشتر باشد، به اقتصاد هنر نیز کمک خواهد شد و تاکید ما این است که در رشته‌های هنری آثاری تولید شود که مردم خود تامین کننده هزینه‌های آن باشند.

وزیر ارشاد افزود: البته انتظارات هنرمندان از ما حمایت بیشتر است و تلاش می‌کنیم در سال آینده حمایت بیشتری از این گروه‌ها داشته باشیم.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه امسال در مقایسه با سال گذشته حضور استادان و پیشکسوتان در جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف هنری بیشتر بود، افزود: این طور نیست که هنرمندان باسابقه در رشته‌های مختلف از جشنواره‌ها استقبال نکنند.

به عنوان نمونه در جشنواره موسیقی چندین نفر از افراد به نام و معروف هم در اجرای برنامه و هم در داوری‌ها حضور داشتتند اما طبیعتاً جشنواره متعلق به جوانان و رویکرد جشنواره‌ها جوانگرایی است.

در این جشنواره‌ها، استعدادهای موجود در کشور شناسایی، آثارشان ارزیابی شده و در آینده بیشتر از این افراد استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: در گذشته هم این طور نبوده که همه هنرمندان رشته‌های مختلف در تمامی جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری حضور داشته و در این رقابت‌ها شرکت کنند زیرا این گونه برنامه‌ها عرصه‌ای برای معرفی نیروهای جدید است.

حسینی به جشنواره‌های سینمایی هم اشاره کرد و گفت: در جشنواره‌های سینمایی هم این طور نیست که هر ساله تمام فیلمسازان، فیلم داشته باشند. برخی اوقات ممکن است ساخت یک فیلم یک تا دو سال زمان ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: امسال در جشنواره فیلم فجر، فیلم‌های خوبی ارائه شد که از غنای خوبی برخوردار و به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر بود.

برای اولین بار سه فیلم در قالب انیمیشن، فیلم‌های ویژه کودک و نوجوان و خانوادگی به نمایش درآمد که این تنوع قابل توجه بود. البته تا رسیدن به وضع مطلوب همه باید تلاش کنند.

وی به برگزاری جشنواره‌های هنری فجر طی سال جاری اشاره کرد و گفت: امسال در جشنواره شعر فجر هم حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد شاهد رشد حضور شرکت کنندگان بودیم و در رشته هنرهای تجسمی هم به ۵۰ کشور جهان آثار هنرمندان را ارسال می‌کنیم.

جشنواره مطبوعات هم برای اولین بار جدای از نمایشگاه مطبوعات برگزار شد و در مجموع سال پر کاری را سپری کردیم.

 

کد خبر 162439

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز