همشهری آنلاین: سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک پایان دادن به مداخله خارجی و جلوگیری از ارسال پول و سلاح برای گروههای مخالف را نیاز فوری در سوریه برای برون رفت از بحران دانست.

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در جلسه مجمع عمومی این سازمان در خصوص تحولات سوریه ، از مواضع و اظهارات برخی کشورها که سوریه را به سمت درگیری داخلی سوق داده اند، اظهار تاسف کرد.

محمد خزاعی ضمن آرزوی موفقیت برای کوفی عنان افزود : نکته مهمی که مایلم بر آن تاکید کنم آنست که باید اجازه بدهیم کوفی عنان بعنوان نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه، ماموریتش را انجام بدهد و فضائی را ایجاد کنیم که بتواند بی طرفانه وظایفش را ایفا کند.

به گزارش مهر، سفیر و نماینده دائم کشورمان خاطر نشان ساخت : جای بسی تاسف است که از آغاز تحولات سوریه ،برخی کشورها مواضع و اظهارات تحریک آمیزی در جهت تضعیف هرگونه امکان حل وفصل سیاسی داشته ،خواستار تغییر حکومت در سوریه شده ،مخالفان را درجهت کشمکش مسلحانه تشویق کرده و این کشور را به سمت در گیری داخلی سوق داده اند .

محمد خزاعی پایان دادن به مداخله خارجی و جلوگیری از ارسال پول و سلاح برای گروههای مخالف را نیاز فوری در سوریه برای برون رفت از بحران دانست و تصریح کرد: مردم در مناطقی که در گیری وجود دارد نیاز به کمکهای انساندوستانه دارند و حضور گروههای شورشی مانعی برای کمکهای انساندوستانه به غیر نظامیان که در وضعیت وخیمی به سر می برند ،است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان افزود : تحولات در سوریه این حقیقت را نشان می دهد که تحریمهای اجباری ،فشارها و تلاش برای مداخله در امور داخلی این کشور تنها باعث تعمیق بحران سیاسی و اجتماعی خواهد شد .

وی اضافه کرد : بی ثباتی در سوریه عواقب منفی زیادی در کل منطقه خواهد داشت و هدف ما باید متمرکز بر روی ایجاد روندی باشد که به تفاهم سیاسی گسترده تر ،تقویت اتحاد ملی ،تضمین نظم عمومی ،امنیت ملی ،ثبات و موفقیت مردم سوریه منجر خواهد شد .

سفیر و نماینده دائم کشورمان در پایان تاکید کرد: ما معتقدیم نقش اصلی دبیرکل سازمان ملل و همچنین نماینده ویژه دبیرکل ،کمک و تسهیل تعامل در بین گروههای سیاسی سوریه و حکومت این کشور در جهت ایجاد یک روند سیاسی به رهبری و مشارکت خود سوریها است و در این روند ،اصلاحات اعلام شده توسط حکومت سوریه که برپایه آمال و آرزوهای مردم سوریه است مورد توجه قرار گرفته و احترام به حاکمیت ،اتحاد و تمامیت ارضی این کشور تضمین می شود واین درخواست باید از سوی همه گروهها محترم شمرده شود .

خزاعی بعد از ملاقات با عنان:
کوفی عنان در رسیدگی بیطرفانه به مسائل سوریه جدی به نظر می رسد

بدنبال معرفی کوفی عنان دبیرکل پیشین سازمان ملل متحد به عنوان نماینده ویژه دبیرکل این سازمان در امور سوریه ، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد با وی ملاقات و گفتگو کرد .

محمد خزاعی در پایان این دیدار ضمن سازنده خواندن گفتگو ها اعلام کرد : مسائل و حساسیتهای مهم مربوط به سوریه و منطقه در این گفتگو مطرح شد و با توجه به اهمیت مسائل و اشرافی که آقای کوفی عنان نسبت آن دارد و همچنین سابقه و شخصیت مورد احترام خود ایشان ، امیدواریم بتواند نقش موثری در این رابطه ایفا کند .

سفیر و نماینده دائم کشورمان اضافه کرد : نکته مهم در این ملاقات ، در یافت عزم جدی آقای کوفی عنان برای رسیدگی به مسائل مربوط به سوریه بطور مستقل و پرهیز از هر نوع نگاه جانبدارانه است .

 

 

 

کد خبر 162403
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز