همشهری آنلاین: با اتمام شمارش آرای حوزه انتخابی نور و محمودآباد در استان مازندران، با سابقه‌ترین نماینده ادوار مجلس از راهیابی به مجلس نهم بازماند.

احمد ناطق نوری که در 30 سال گذشته همواره به عنوان نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابی مازندران راهی مجلس می‌شد این‌بار در رقابت با کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان از ورود به ساختمان سبز بهارستان بازماند.

بر اساس گزارش مهر، عبدالوحید فیاضی کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان توانست در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی که روز گذشته در سراسر کشور برگزار شد، با کسب اکثریت آراء به عنوان نماینده مردم نور و محمودآباد راهی خانه ملت شود.

همچنین کار شمارش آرا تقریبا در بیش از 85 تا 90 درصد حوزه های انتخابیه مازندران مشخص شده و برخی حوزه های انتخابیه کار شمارش آرا تقریبا به اتمام رسیده است.

بر این اساس در حوزه انتخابیه ساری و میاندرود، محمد دامادی و سید رمضان شجاعی به احتمال قوی راهی بهارستان نهم می شوند.

حجت الاسلام علی اکبر ناصری با احتمال قریب به یقین جواز حضور به بهارستان نهم را تصاحب کرده و حسین نیازآذری و شمس علی هادی زاده معلم به مرحله دوم انتخابات می روند.

در حوزه انتخابیه آمل، عزت الله یوسفیان ملا برای بار دوم جواز ورود به نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را تصاحب کرده است.

قاسم احمدی لاشکی از حوزه انتخابیه نوشهر و چالوس و عبدالوحید فیاضی از حوزه انتخابیه نور و محمودآباد به عنوان نامزدهای مجلس نهم به بهارستان راه یافتند.

مقداد نجف نژاد نیز برای بار دیگر در حوزه انتخابیه بابلسر و فریدونکنار توانست کرسی بهارستان نهم را تثبیت کند.

هم اکنون شمارش آرا در حوزه انتخابیه قائم شهر به مرحله نهایی نزدیک شده که بر این اساس به واسطه رقابت شدید نامزدها احتمال برگزاری انتخابات به دور دوم وجود دارد.

غلامرضا مشایخی و حجتی نیا هم اکنون در حوزه انتخابیه تنکابن و رامسر با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند.

در حوزه انتخابیه بهشهر، نکا و گلوگاه به احتمال قریب به یقین احمد علی مقیمی جواز ورود مجدد به انتخابات مجلس نهم را دریافت خواهد کرد.

12 نماینده مجلس در 9 حوزه انتخابیه وارد بهارستان نهم می‌شوند.
کد خبر 162373
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز