همشهری آنلاین: شمارش آرا در 12 حوزه انتخابیه دیگر کشور در حال اتمام است که نتایج انتخابات در این حوزه‌ها تا نیمه شب اعلام شد.

* فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب شد. بعد از فتح الله حسینی، فرهاد تجری نماینده فعلی این شهرستان در مجلس شورای اسلامی در رتبه دوم قرار گرفته است.

* فرهاد بشیری نامزد جبهه متحد اصولگرایان با حدود 35 هزار رأی نماینده مردم شهرستان پاکدشت در مجلس شورای اسلامی شد.

بشیری برای دومین بار مورد اعتماد مردم قرار گرفته و از مجموع بیش از 80 هزار رأی مأخوذه، از حوزه انتخابیه پاکدشت، با حدود 35 هزار رأی راهی خانه ملت شد.

محمد قمی کاندیدای اصلاح طلب پاکدشت نیز با حدود 25 هزار رأی دوم شده و از راهیابی به مجلس نهم بازماند.

* کار شمارش آرا در حوزه انتحابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان در حالی به آخرین مراحل خود رسید که نماینده شدن حبیب آقاجری در این حوزه قطعی شده است.

حبیب آقاجری نامزد مورد حمایت جبهه متحد در حوزه انتخابیه ماهشهر، امیدیه و هندیجان است که برای اولین بار وارد مجلس می‌شود.

خلیل حیات مقدم نماینده این حوزه رد صلاحیت شد و امکان ورود به مجلس را به دست نیافت.

* بر اساس نتایج قطعی شمارش آرا جواد هروی به عنوان نماینده مردم قاینات به مجلس نهم راه یافت.

* حجت الاسلام برومند نیز از پارس آباد و بیله سوار به مجلس راه یافت.

* مردم در بافق به عنوان یکی از شهرستان‌های حوزه انتخابیه مهریز، محمدرضا صباغیان را با 19 هزار رای به عنوان نماینده خود انتخاب کردند اما برای تعیین تکلیف این حوزه باید منتظر نتایج انتخابات در چهار شهرستان ابرکوه، بهاباد، مهریز و خاتم بود.

در این حوزه همچنین کاظم فرهمند با دو هزار و 103 رای،‌ دخیل ‌عباس زارع ‌زاده 467 رای و علیرضا فلاح با 245 رای به ترتیب رتبه ‌های بعدی را به دست آوردند.

اما از آنجا که حوزه انتخابیه مهریز شامل پنج شهرستان ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز است، باید منتظر نتایج انتخابات در چهار شهرستان دیگر بود.

با اعلام نتایج در ابرکوه، بهاباد، خاتم و مهریز نماینده راه یافته به مجلس نهم معرفی خواهد شد.

* نکو در رباط کریم از سایر رقبا پیشی گرفت. ابراهیم نکو کاندیدای مجلس نهم شورای اسلامی از حوزه انتخابیه بهارستان و رباط کریم از سایر نامزدهای انتخاباتی تاکنون پیشی گرفته است.

شمارش آرا در شهرستانهای رباط کریم و بهارستان از ساعت 23 آغاز شده است و تاکنون ابراهیم نکو از سایر نامزدهای انتخاباتی این دو شهرستان پیشی گرفته است. شمارش آرا در فرماندار رباط کریم همچنان ادامه دارد.

* محمد آشوری در شهرستان حاجی آباد پیشتاز شد. نتایج اولیه شمارش آرا در حاجی آباد از پیشتازی محمد آشوری در این شهرستان حکایت دارد.

* با اختلاف بالای آراء راهیابی محمد علی عبدالله زاده به عنوان نماینده مردم بشرویه، فردوس، سرایان و طبس به بهارستان نهم قطعی است.

* با نزدیک شدن به پایان شمارش آرا در حوزه های مختلف انتخابیه استان اردبیل نتایج اولیه اعلام شد. در حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین شمارش اولیه حکایت از پیشتازی منصور حقیقت پور و کمال الدین پیرموذن دارد. مصطفی افضلی فرد، صداقت فرجی نیر، سید کاظم موسوی و رضا کریمی در رده‌های بعدی شمارش اولیه آرا قرار دارند.

* در حوزه انتخابیه شهرستان مشگین شهر یونس اسدی پیشتاز رقابت انتخاباتی اعلام شد. شمارش آرا در این شهرستان ادامه دارد و هنوز تعدادی صندوق باقی مانده و تا این مرحله اسدی بیشترین آرا را به خود اختصاص داده است.

* در حوزه انتخابیه شهرستان پارس آباد و بیله سوار حجت الاسلام حبیب برومند داش قاپو با اختلاف کمی از رقیبان خود جلو افتاده است.
کد خبر 162361
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز