دوشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سری دوم عروسک‌های مجموعه انیمیشن «شکرستان»،با اضافه شدن شخصیت‌های دیگری از این مجموعه، وارد بازار شد.

عروسک

به گزارش همشهری آنلاین، پس از استقبال پیش‌بینی نشده از سری اول عروسک‌های مجموعه انیمیشن شکرستان با دو عروسک «اسکندر» و «ننه‌قمر»، سری دوم این عروسک‌ها با 15 عروسک جدید از نیمه دوم بهمن‌ماه به ویترین اسباب‌بازی‌ فروشی‌ها راه یافت.

شخصیت‌های «پادشاه»، «فرصت»، «شعبون»، «رمضون»، «زن شکرستانی»، «بهادر»، «شوهر ننه‌قمر» از شخصیت‌های جدید عروسک‌های شکرستان هستند.

«زهره» و «حسن»، دختر و پسر شکرستانی، «کلاع شکرستان» و «خواجه فرزان» و «خواجه الماس» در دو شکل، یکی با لباس‌های آن زمان و دیگری تنها با لنگ نیز به جمع عروسک‌های شکرستان اضافه شده‌اند.

همچنین وسایل جانبی مثل لیوان‌های تزیینی، ساک‌های دستی و دیگر اقلام تبلیغاتی با طرح‌هایی از انیمیشن شکرستان نیز به چرخه توزیع اضافه شده‌اند.

علی سادات دربندی، ناظر پروژه تولید سری جدید عروسک‌های شکرستان، با اشاره به تاثیرعروسک‌ در ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در کودکان در خصوص شکل‌گیری ایده ساخت دیگر شخصیت‌های انیمیشین شکرستان به شبستان گفت: ‌در مذاکراتی که با رییس سازمان تبلیغات اسلامی داشتیم، بر این نکته تاکید داشتیم که برای مقابله با شاخص‌های مختلف جنگ نرم باید ابزار مقابله با آن را شناخت در صنعت عروسک‌سازی هم باید بستری فراهم کنیم که با عروسک به مقابله با جنگ نرم دشمن در این حوزه برویم و کاراکترهای ایرانی را جایگزین کاراکترهای غربی کنیم.

این مولفه‌ها با فرهنگ و آداب و رسوم اسلامی همخوانی ندارد و کودک را دچار دوگانگی و مشکلات هویتی می‌کند.

پیدا کردن راه حلی منطقی برای مقابله با این وضعیت همواره دغدغه ما بود ایده اولیه مجموعه عروسک‌های شکرستان محصول همین هم اندیشی‌ها بود.

به گفته علی سادات دربندی این طرح با حمایت سازمان تبلیغات اسلامی و به همت مرکز نشر الکترونیک، با همکاری مرکز انیمیشن حوزه هنری و شرکت‌های «آیس تویز» و «پالیز» اجرا شده است.

این دو شرکت تولید کننده اسباب‌بازی با 300 مرکز فروش در کشور که 70 مرکز آن درتهران دایرشده، توزیع کننده اصلی عروسک‌های شکرستان هستند.

به علاوه 7 مرکز فروش اصلی در تهران هم اکنون شخصیت‌های جدید عروسک‌های شکرستان را در ویترین خود چیده‌اند.

«شکرستان» عنوان مجموعه انیمیشنی است که به تهیه‌کنندگی سید مسعود صفوی، کارگردانی بابک نظری و حمایت حوزه هنری، شبکه دو و مرکز صبا ساخته شده و در پی پخش در خارج از مرزهای ایران، مخاطبان جهانی از جمله کشورهای فرانسه، هند و کشورهای عرب زبان همسایه پیدا کرده است.

«شکرستان» شهری است خیالی که اتفاقات در آن به شکلی وارونه و طنزآمیز رخ می‌دهد.

اهالی این شهر هم مثل بازیگرهایی هستند که هر بار نقش جدیدی بازی می‌کنند، اما هر کدام ویژگی‌هایی هم دارند که با توجه به آنها نقش را به عهده می‌گیرند.

کد خبر 161881

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز