یکشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۰:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار از برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی جدید در سوریه بدون هیچ مشکلی خبر داد و اعلام کرد مردم به طور گسترده برای شرکت در این انتخابات به پای صندوق‌های رأی آمده‌اند.

سوریه

به گزارش واحد مرکزی خبر، «انس ازرق» درباره همه‌پرسی درباره قانون اساسی سوریه از دمشق گزارش داد رأی گیری درباره قانون اساسی جدید بدون هیچ مشکلی ادامه دارد. در مرکز رای گیری روزنامه «الثوره» سوریه شمار زیادی از مردم با حضور ناظران انتخاباتی برای دادن رای به پای صندوق آماده اند.

وی گزارش داد ناظرانی از «کمیته مردمی اردن برای کمک کردن به سوریه» در انتخابات حضور دارند. برخی از شخصیت های مصری و بسیاری از خبرنگاران عربی و غربی نیز حضور دارند.یکی از شهروندان سوری درباره انگیزه اش برای رای دادن به قانون اساسی جدید گفت:«من به علت علاقه به کشورم و رئیس جمهوری آماده‌ام به قانون اساسی رای بدهم.»یکی دیگر از شهروندان گفت: «من به این علت برای شرکت در همه پرسی آماده که این امر وظیفه ملی، قومی و عربی است تا به قانون اساسی، کرامت و آزادی و نه واپسگرایی عربی بله بگویم. من از لبنان فقط برای شرکت در همه پرسی به دمشق آمده‌ام.»

در همین حال، منصور مراد، نمایند پیشین پارلمان اردن و رئیس کمیته مردمی اردن برای کمک به سوریه در برابر توطئه ها گفت: «ما بیش از صد و بیست نفر از اردن هستیم که به گروه های مختلف تقسیم شده ایم. این ششمین یا هفتمین مرکز است که ما بازدید می کنیم. ما به نمایندگی از مردم اردن آماده ایم تا به سوریه بگوییم که امروز، روزی سرنوشت ساز و تاریخی در تاریخ سوریه و تاریخ امت عربی است. دمکراسی و قانون اساسی در سوریه در مرحله پیشرفته‌ای است و سیلی بر صورت آمریکا و مزدوران آن و حاکمانش در حوزه خلیج فارس و همه امپریالیست هاست. این پیروزی برای مردم و مقاومت مردمی در لبنان، فلسطین و عراق است.»

وی درباره احتمال وجود کارشکنی ها و تخلفات در فرایند همه پرسی گفت: «چنین نبود. بلکه عکس این سخن صادق بود. همه مردم شاد و خوشحال هستند. انتخابات کاملا منظم برگزار می شود.»

کد خبر 161835
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز