چهارشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کشف یک جنگل باستانی متعلق به 298 میلیون سال قبل در زیر معدن ذغال سنگ در منطقه وودای مغولستان داخلی، محققان را شگفت‌زده کرد

جنگل پمپی

به گزارش ایسنا،‌ محققان چینی و آمریکایی در پروژه‌ای مشترک جنگل فسیل شده متعلق به 298 میلیون سال قبل را در اعماق معدن ذغال سنگ در منطقه وودا در مغولستان داخلی چین کشف کردند.

این جنگل باستانی بکر و دست نخورده متعلق به دوره پرمین است. نام «پمپی» نیز برای این جنگل انتخاب شده است، چراکه این جنگل نیز درست مانند شهر باستانی «پمپی» متعلق به روم باستان زیر توده‌های عظیم خاکستر آتشفشانی مدفون شده است.

به گفته «هرمان ففرکورن» از محققان دانشگاه پنسیلوانیا، این جنگل باستانی در مساحتی حدود هزار مترمربع واقع شده است. تمام اکوسیستم جنگل باستانی پمپی در زیر لایه‌های خاکستر کاملا حفظ شده و به همین دلیل محققان موفق به طراحی نقشه‌ای دقیق از وضعیت جنگل شده‌اند.

محققان شش گروه از درختان مختلف از جمله Sigillaria و Cordaites و گونه منقرض شده Noeggerathiale را در این جنگل باستانی کشف کرده‌اند.

وضعیت این جنگل کاملا مشابه شهر پمپی در رم باستان است. شهر پمپی در سال 79 بعد از میلاد در پی فعالیت آتشفشانی کوه «وزوو» زیر شش متر خاکستر و مواد مذاب مدفون شد و انسان‌ها، حیوانات، ساختمان‌ها در شهر به طور کامل و دست نخورده کشف شدند.

کد خبر 161387
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز