همشهری‌آْنلاین: عضو جامعه روحانیت مبارز در واکنش به اظهارات غلامحسین الهام که تاکید کرده است وجدان عمومی چالش با رئیس جمهور را نمی‌پذیرد گفت: دولت دوست دارد ترکیبی باب میل خود در قوه مقننه تشکیل شود اما شرع و قانون صراحتا اعلام کرده است که هرگونه تلاش از سوی دولت در این باره حرام و ممنوع است.

نواب در گفتگو با همشهری‌آنلاین با بیان اینکه استفاده از امکانات مادی و معنوی دولت در تبلیغات انتخاباتی مجلس خلاف قانون و شرع است گفت: هرگونه استفاده از ابزارها و اشخاص دولتی در تبلیغات برای گروهی خاص تصرف در بیت المال و ممنوع است و ارتکاب آن جرم و حرام محسوب می‌شود.

این عضو جامعه روحانیت مبارز تاکید کرد: نه رئیس جمهور و نه هیج یک از چهره‌های شناخته شده دولتی حق تبلیغ برای فرد یا گروهی در انتخابات را ندارد.

وی افزود: طبیعی است که دولت‌ دوست دارد مجلس باب میل خود در انتخابات تشکیل شود اما قانون صراحتا اعلام کرده است که هرگونه تلاش و تحرک دولتی در این باره خلاف است و شرعا نیز حرام محسوب می‌شود.

نواب یادآور شد: تخلف دولت در حمایت از جبهه، گروه یا اشخاص خاصی به هیچ وجه پذیرفته نیست اما باید تاکید کرد که تخلف‌هایی از این دست صحت برگزاری انتخابات را زیر سئوال نمی‌برد و نتیجه انتخابات همان رای مردم است و این تخلفات صرفا در جهت دهی به انتخابات موثر است و همه نهادهای قضایی و نظارتی باید به شدت با تخلفات سازمان یافته و دولتی برخورد کنند.

کد خبر 161251
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز