همشهری آنلاین: سناتور‌های دموکرات نسبت به تجدید نظر در مصوبه‌ای که به آمریکا اجازه می‌دهد در امور عراق دخالت کند، هشدار دادند.

به نوشته روزنامه ال پاییس ، یک روز پس از آنکه سنای آمریکا قطعنامه مجلس نمایندگان این کشور در رابطه با مخالفت با استراتژی جدید بوش در عراق را تایید نکرد ، سناتور‌های دموکرات تاکید کردند که به فشارهای خود به کاخ سفید ادامه خواهند داد و تهدید کردند که در مصوبه‌ای که به آمریکا اجازه می‌داد علیه عراق وارد جنگ شود ، تجدید نظر کنند. [سابقه خبر]

هاری رید رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا در این باره گفت:این بدترین اشتباه تاریخی است که در عرصه سیاست خارجه آمریکا رخ داده است.رید جنگ عراق را حتی بدتر از جنگ ویتنام توصیف کرد.

رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا افزود:واضح است که جنگ خوب پیش نمی‌رود بنابراین ما طی ماه‌های آینده رای گیری‌های بیشتری در این باره خواهیم داشت.هاری رید متذکر شد که این رای گیری‌‌ها(در مجالس نمایندگان و سنا) بخشی از روند در خواست از رییس جمهوری برای تغییر مسیر در عراق است، سناتور رید دیدگاه نهایی خود را درباره استراتژی عراق این چنین بیان کرد:آنچه ما به آن نیاز داریم افزایش تعداد نیرو‌ها نیست بلکه افزایش تدابیر دیپلماتیک است.

به گفته هاری رید بازنگری در طرح صدور مجوز کنگره(مجالس نمایندگان و سنا) برای جنگ علیه عراق(مصوبه سال 2002) می‌تواند از جمله تدابیر دموکرات‌ها برای تغییر مسیر در عراق باشد.

پیشتر نیز کارل لوین دیگر سناتور دموکرات درباره این تدبیر(بازنگری در صدور مجوز جنگ عراق) در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز توضیح داده بود:بازنگری آن مجوز را دست بررسی داریم تا تا از این طریق ماموریت نیرو‌های آمریکایی در عراق را از ماموریت جنگی به ماموریت پشتیبانی تغییر دهیم.

از سوی دیگر سناتور جوزف بایدن از کاندیدا‌های دموکرات‌های برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2008 در مصاحبه با شبکه سی بی اس گفت:کنگره باید مجوز جنگ علیه عراق را لغو کند و مجوز دیگری مبنی بر این که ماموریت نیرو‌های آمریکایی در عراق تنها به جلوگیری از نفوذ نیرو‌های القاعده در عراق و کمک به دولت این کشور محدود می‌شود، صادر کند.

همزمان با ایراد این سخنان از سوی دموکرات‌ها ، جان ادواردز دیگر کاندیدای حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز  از سیاست سیاست رییس جمهوری آمریکا در قبال ایران انتقاد کرد. [سابقه خبر]

کد خبر 16125

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز