همشهری آنلاین: قرارداد طرح توسعه میدان گازی فروز B بین شرکت فلات قاره و شرکت مدیریت پروژه های نیروگاهی ایران (مپنا) در مراسمی با حضور وزیر نفت امضا شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، هدف از این قرارداد؛ توسعه میدان و تولید گاز و محصولات گازی با استفاده از توان پیمانکاران داخلی و خارجی، تولید برق در نیروگاه سیکل ترکیبی به میزان 3 هزار مگاوات در مرحله اول، تبدیل بزرگترین جزیره خلیج فارس (قشم) به منطقه انرژی و تبدیل شرکت‌های ایرانی به شرکت‌های معتبر در زمینه توسعه میادین نفت و گاز است.
این قرارداد از نوع بیع متقابل است.

میزان گاز درجا در این میدان حداقل 28 تریلیون فوت مکعب، میزان گاز ذخیره حداقل 18 تریلیون فوت مکعب، میزان ذخیره کاندنسیت حدود 180 میلیون بشکه است.

سقف تولید گاز در مرحله اول یک میلیارد فوت مکعب در روز و میزان تولید کاندنسیت در مرحله اول نیز حدود 10 هزار بشکه در روز است.

پیش بینی تولید میعانات گازی در مرحله اول حدود یک میلیون و 490 هزار تن در سال و پیش بینی تولید گوگرد در این مرحله 466 تن در روز است.

زمان اجرای این قرارداد، پنج و نیم سال و هزینه طرح نیز سه میلیارد و 800 میلیون دلار پیش بینی شده است.

در این قرارداد؛ طراحی ساخت، حمل و نصب دو سکوی چاه و تاسیسات آب زدایی و تاسیسات مورد نیاز در سکوی مرکزی در دریا، حفاری 12 حلقه چاه جدید تولیدی، حفاری یک حلقه چاه تزریق گازهای اسیدی در خشکی، احداث خطوط لوله درون میدانی و خطوط لوله 32 اینچ و 4،5 اینچ، حفاری یک یا دو حلقه چاه ارزیابی به منظور ارزیابی کامل میدان و تعیین پتانسیل فاز دوم، احداث تاسیسات پشتیبانی، ساخت اسکله صادرات و مایعات گازی، ساخت مخازن ذخیره میعانات گازی، ساخت ایستگاه‌های تقویت فشار و خطوط انتقال مازاد گاز، از موارد این قرارداد است.

کد خبر 161249
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز