همشهری آنلاین: فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه نیروهای نظامی ایران آماده مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی دشمن هستند گفت: مسؤولیت بر هم خوردن امنیت تنگه هرمز بر عهده کشورهای متجاوز است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرلشکر محمدعلی جعفری پیش از ظهر دوشنبه 01 اسفند در حاشیه برگزاری مرحله سوم مانور والفجر در کویر مرکزی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز آمادگی و گستردگی فعالیت نیروهای نظامی ایران چشمگیر است و عظمت و اقتدار نیروهای مسلح کشور عامل بازدارنده‌‌ای برای تهاجم‌ها و تهدیدهای اخیر دشمن است.

وی یادآور شد: به هر حال تهدیدات علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب و مخالفت با استکبار منتفی نیست و باید این آمادگی‌ها ایجاد شود و بتوانیم پاسخ محکمی برای هر تهدیدی داشته باشیم.

سرلشکر جعفری ادامه داد: در شرایط فعلی که تهدیدهای دشمن به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نفتی گسترش پیدا کرده است، باید آمادگی‌های نظامی وجود داشته باشد که با نمایش خوب نیروها در رزمایش‌ها، این مهم تحقق یافته است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: این رزمایش به دنبال تهدیدها و تجاوزهای کشور آمریکا به ویژه در زمینه تجاوز به کشورهای همسایه و منطقه صورت گرفته که برای جلوگیری از این تجاوزها همه آموزش‌ها ارائه و همه تجربه‌ها بازخوانی شده است.

سرلشکر جعفری در زمینه تربیت نیروهای جوان و استفاده از آنها در این رزمایش افزود: از اهداف اصلی این رزمایش انتقال تجربیات دوران دفاع مقدس به نسل جوان و تلفیق آن با تجربیات نیروهای جوان بسیجی است.

وی با اشاره به تعامل نیروهای سه‌گانه مسلح کشور عنوان کرد: این نیروها مجهز به توان فکری، تجهیزات و امکانات هستند و با فکر و خلاقیت توان نظامی ایران را به اوج رسانیده‌اند.

جعفری یادآور شد: نیروهای جوان، مومن، انقلابی و شجاع سرمایه‌های اصلی نیروهای سه‌گانه سپاه، ارتش و نیروی انتظامی است.

وی ادامه داد: وقتی این توانمندی‌ها با هم تجمیع شود، موفقیت‌های بسیاری برای نظام جمهوری اسلامی ایران به همراه خواهد داشت و این تنها ویژگی است که هیچ‌ یک از کشورهای دنیا ندارند.

جعفری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علت برگزاری این رزمایش در کویر مرکزی ایران اظهار داشت: دشمن توانایی کوچکترین تعرضی به خاک عزیز کشورمان ندارد چه رسد به اینکه کویر مرکزی را مورد تعرض قرار دهد اما به هرحال استان‌های جنوبی کشورمان چون استان فارس، یزد، خوزستان، کرمان و هرمزگان عمق دفاعی استراتژیک ما در برابر دشمن محسوب می‌شوند.

وی در مورد نا امنی‌های تنگه هرمز نیز اظهار داشت: ما پاسدار امنیت تنگه هرمز هستیم و مسئولیت بر هم زدن این امنیت بر عهده کشورهای متجاوز خواهد بود.

کد خبر 161135
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز