همشهری آنلاین: اقتباس نمایشی از رمان "دیوید کاپرفیلد"، اثر معروف چارلز دیکنز از امروز (دوشنبه) در نیویورک به روی صحنه می‌رود.

چارلز دیکنز

به گزاش ایسنا به نقل از یورک پرس، نمایش موزیکال دیوید کاپرفیلد با اقتباس از رمان چارلز دیکنز، نویسنده‌ سرشناس انگلیسی از امروز در سالن تئاتر "یورک استیج" نیویورک اجرا می‌شود.

نمایش دیوید کاپرفیلد تا 25 فوریه (6 اسفند) ادامه خواهد داشت و رابرت ریدمن کارگردانی این اثر موزیکال را برعهده دارد.

این نمایش که برای اولین‌بار در کریسمس 2010 به روی صحنه رفت‌، این‌بار با 44 بازیگر که شامل 20 کودک می‌شوند‌، در نیویورک اجرا می‌شود.

جک آرمسترانگ و الکس گوردون نقش نوجوانی و بزرگسالی دیوید کاپرفیلد را ایفا می‌کنند و نمایشنامه‌ اقتباسی آن را دبورا مک‌اندروز به نگارش درآورده است.

چارلز دیکنز یکی از بزرگ‌ترین نویسنده‌های انگلیسی‌زبان تاریخ ادبیات، متولد هفتم فوریه ‌1812 بود که شخصیت‌های داستان‌های او از ماندگارترین شخصیت‌ها در ادبیات انگلیس هستند که از جمله‌ آن‌ها می‌توان به اسکروچ، اولیور توییست، میکاوبر، ساموئل پیک‌ویک، خانم هاویشام، چارلز دارنی، ابل مگویچ یا خانم گامپ می‌توان اشاره کرد.

از چارلز دیکنز رمان‌های متعددی مانند زندگی و ماجراجویی‌های نیکلاس نیکلبای، سرود کریسمس، کریکت روی شومینه، مارتین چوز‌لویت، ناقوس‌ها، نبرد زندگی، مرد جن‌زده، خانه‌ بادگیر، روزگار سخت، دوریت کوچولو، داستان دو شهر، آروزهای بزرگ و دوستان مشترک ما به یادگار مانده است.

 

کد خبر 161093

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز