همشهری‌آنلاین: دکترحسن لاسجردی از مذاکرات نهایی با علی مطهری سرلیست و عضو موسس جبهه منتقدین دولت خبر داد و گفت: روز گذشته این دیدار انجام و توافقات نهایی برای پیوستن بنده به این جبهه صورت گرفت.

حسن لاسجردی در گفتگو با همشهری‌آنلاین با بیان این مطلب افزود: بعد از اعلام فهرست جبهه متحد اصولگرایان که قرار بود بر اساس شاخص‌ها و چک لیست‌ صلاحیت‌ها تعیین شود با توجه به مجموعه نگاه‌ها به نظر آمد که حضور برخی کاندیداها در لیست‌های دیگر ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: من هم مانند برخی دیگر از دوستان ابتدا با جبهه صدای ملت (جبهه منتقدین دولت) رایزنی کردم و سپس مذاکراتی با ائتلاف بزرگ اصولگرایان داشتم. خوشبختانه با دو لیست به توافق رسیدیم تا در لیست تهران این دو لیست قرار بگیرم.

این عضو هیئت علمی دانشگاه در پاسخ به این سئوال همشهری‌آنلاین که شما در هنگام ثبت نام اعلام کرده بودید اگر در جبهه متحد قرار نگیرید انصراف خواهید داد گفت: قرار سازمانی و تشکیلاتی این بود که اگر در جبهه متحد قرار نگرفتیم انصراف دهیم و هم اکنون نیز به این موضوع پایبند هستیم اما به نظر می‌رسد ارزیابی دقیقی بر اساس چک لیست صلاحیت‌ها در جبهه متحد صورت نگرفت و اختلاف سلیقه‌هایی در این زمینه مطرح شد.

لاسجردی ادامه داد: با توجه به اینکه جریان رقیب یعنی اصلاحات حضور جدی ندارد و رقابت بین اصولگرایان است و اصولگرایان نیز بر اساس گستره و پهنه‌ای که دارند در یک لیست نمی‌توانند جمع شوند باید در معرض انتخاب قرار گیرند،‌ هر چند اصولگرایان در مبانی کلی با هم مشترک هستند اما در برخی مباحث جزئی با هم اختلاف نظر دارند.

وی درباره مذاکره‌ای که با علی مطهری داشته است به همشهری‌آنلاین گفت: روز گذشته با علی مطهری در محل ستاد دیدار داشتم و در رابطه با شعارها و افراد حاضر در لیست، اولویت‌ها و شعارهایی که قرار است صدای ملت (جبهه منتقدین دولت) مطرح کند مذاکراتی انجام دادیم و در مجموع تلاش شد نگاه دو طرف مطرح شود و بنده هم نطرات خود را در حوزه سیاست داخلی و خارجی مطرح کردم. در نهایت نیز مقرر شد در لیست جبهه منتقدین قرار بگیرم.

لاسجردی در زمینه لیست تهران جبهه منتقدین دولت نیز گفت: با توجه به نکاتی گفته شده بعید به نظر می‌رسد لیستی 30 نفره در تهران ارائه کنیم اما با توجه به تصمیمات و اظهارات اعضای موسس این جبهه به نظر می‌رسد تا 15 نفر در نهایت در لیست قرار خواهند گرفت.

وی در پاسخ به اینکه چه سلایقی در لیست حاضر خواهند بود گفت: همانطور که در اظهارات سرلیست و سخنگوی این جبهه آمده مجموعه اصولگرایانی که نگاه وسیع‌تر و منصفانه‌تری نسبت به جامعه دارند در این لیست حضور خواهند داشت. ضمن اینکه اصلاح طلبانی که نگاه معتدل‌تری دارند می‌توانند در لیست قرار بگیرند.

حسن لاسجردی عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل بین الملل به ویژه خاورمیانه است که حضوری فعال در عرصه رسانه و دانشگاه دارد.

پیش از این حضور علی مطهری، امیدوار رضایی، حمیدرضا کاتوزیان، علیرضا محجوب، علی عباسپور تهرانی، مصطفی رضا حسینی، حجت الاسلام علی عسگری، حسن غفوری فرد در لیست تهران جبهه منتقدین دولت قطعی شده بود.

کد خبر 160984
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز