همشهری آنلاین: حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه "در صورت اشتباه استراتژیک آمریکا در سوریه، احتمال پاسخ کوبنده ایران، روسیه و چند کشور دیگر به آمریکا محتمل است"، گفت که حضور ناوگروه ایران و روسیه در سواحل سوریه پیام روشنی به ماجراجوی احتمالی آمریکا دارد.

حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار خبری مبنی بر پرواز هواپیماهای جاسوسی آمریکا بر آسمان سوریه، گفت: تجاوز هواپیماهای جاسوسی آمریکا به حریم سوریه نتیجه‌ای جز همبستگی بیشتر مردم سوریه نخواهد داشت لذا امیدواریم آمریکایی‌ها به دنبال ماجراجویی نظامی در منطقه نباشند.

وی با بیان اینکه مردم سوریه خواهان حل مشکلات کشورشان در داخل هستند، افزود: مردم سوریه با هرگونه دخالت خارجی در امور داخلی کشورشان مخالف هستند اما آمریکا با تجهیز کردن گروه‌های مخالف دولت، به دنبال ضربه به محور مقاومت در منطقه و تحت تاثیر قرار دادن بیداری اسلامی در کشورهای منظقه است.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه "آمریکا باید هشدار ایران را درباره هرگونه دخالت نظامی در سوریه جدی بگیرد"، به پهلو گرفتن ناوگروه نیروی دریای ارتش ایران سواحل سوریه اشاره کرد و گفت: در صورت اشتباه استراتژیک آمریکا در سوریه، احتمال پاسخ کوبنده ایران، روسیه و چند کشور دیگر به آمریکا محتمل است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان حضور ناوگروه ارتش ایران و روسیه در سواحل سوریه را پیام معنادار و هشدار صریح این 2 کشور به آمریکا توصیف کرد.

کد خبر 160967
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز