شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کارشناس تغذیه به مبتلایان به فشارخون توصیه کرد: از مصرف غذاهای سرخ کرده یا غذاهایی که در درجه حرارت‌ بسیار بالا و یا با مدت زمان طولانی تهیه می‌شوند خودداری کنید و به خاطر داشته باشید استفاده مکرر از روغن‌های آشپزی عاملی در بالا بردن فشار خون است.

رژیم غذایی برای مبتلایان به فشارخون

ناهید برخورداری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: از آنجایی که بسیاری از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود آگاه نیستند، توصیه می‌شود افراد، فشار خون خود را به طور منظم کنترل نمایند چرا که این بیماری مانند بالا بودن چربی خون می‌تواند سال‌ها بی‌سر و صدا در بدن شخص مبتلا وجود داشته باشد بدون آن که علائمی را در وی بروز دهد.

وی توصیه کرد: مبتلایان به بیماری فشار خون از مصرف غذاهای پرنمک و پرادویه بپرهیزید. این افراد به جای نمک می‌توانند از سبزی‌جات تازه یا خشک، ادویه‌جات مفید (زردچوبه، دارچین)، پودر زنجبیل و پیاز و آبلیموی تازه استفاده کنند.

برخورداری با تاکید بر کاهش مصرف نان‌ها و مواد کربوهیدراتی تهیه شده از آردهای سفید و بدون سبوس در مبتلایان به فشارخون، افزود: این افراد بهتر است از انواع نان‌های سبوس‌دار استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف بیش از 4 واحد از انواع سبزی‌جات و سالاد به کنترل فشار خون کمک می‌کند، افزود: هر واحد سبزی معادل یک لیوان انواع سبزی‌جات خام یا نصف لیوان پخته است. این افراد سعی کنند در هفته 3 بار یا بیشتر از انواع مغزها و آجیل به صورت خام و بی‌نمک اسفاده کنند.

این کارشناس تغذیه ضمن توصیه به این بیماران به جویدن کامل غذا گفت: حتما غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس و تشنج میل کنند.

کد خبر 160786
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز