انتظار هواداران استقلال برای تماشای بازی حساس این تیم مقابل الاتفاق عربستان در مرحله دوم پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا به سر می‌آید.

فوتبال

آبی‌های تهران که در مرحله قبلی ذوب‌آهن را ازپیش رو برداشتند ساعت 17:20 شنبه در یک بازی سخت‌تر مقابل الاتفاق قرار می‌گیرند.البته خبر خوشحال‌کننده برای استقلال این است که برانکو ایوانکوویچ سرمربی الاتفاق امروز روی نیمکت این تیم حضور نخواهد داشت.

برانکو که بعد از جام جهانی 2006 همکاری‌اش را با تیم ملی ایران خاتمه داد دیگر به ایران نیامد ولی او از آن زمان مشکل مالیاتی دارد.بدهی مالیاتی این مربی حدود 557 میلیون تومان است و اگر همراه با الاتفاق به تهران می‌آمد تا قبل از تسویه حساب مالیاتی دیگر نمی‌توانست ایران را ترک کند. او برای اینکه مالیات سنگین خود را در ایران پرداخت نکند، حاضر نشد به ایران بیاید و حالا عربستانی‌ها ایوانکوویچ را که در ایران لقب پروفسور گرفته بود روی نیمکت نخواهند دید. نکته مهم دیگر در مورد الاتفاق این است که اعضای این تیم هنگام ورود به ایران انگشت نگاری شدند.

استقلال در حالی مقابل الاتفاق قرار خواهد گرفت که کادرفنی این تیم درنظر دارد از سیستم 2-4-4 استفاده کند. استقلال در بازی با ذوب‌آهن نیز از این سیستم استفاده کرد و روند تمرینات این تیم در روزهای اخیر نشان داده که آبی‌ها با سیستم 2ـ4ـ4 به میدان خواهند رفت. رحمتی درون دروازه خواهد ایستاد و عمران‌زاده، منتظری، حمودی و امیرآبادی مدافعان استقلال خواهند بود. البته این احتمال وجود دارد که میثم حسینی در سمت چپ جایگزین امیرآبادی شود.

کیانوش رحمتی هافبک دفاعی خواهد بود و حیدری و ساموئل 2 هافبک راست و چپ استقلال خواهند بود. مجتبی جباری هم به شرایط بازی رسیده و به احتمال فراوان به‌عنوان هافبک نفوذی پشت سر مهاجمان قرار خواهد گرفت. آرش برهانی و یرکوویچ هم در خط حمله بازی خواهند کرد.

بازی ملی

پرویز مظلومی در آستانه این بازی می‌گوید: «بازی بسیار حساسی در پیش داریم و این یک بازی ملی است. حالا نماینده ایران مقابل عربستان قرار می‌گیرد و رنگ‌ها معنی ندارد.» او درخصوص عدم‌حضور برانکو در ایران می‌گوید: «نمی‌دانم چرا برانکو به ایران نمی‌آید. ما دوست داشتیم او به ایران بیاید چون خیلی‌ها می‌خواستند برانکو را ببینند و در طول هفته گذشته برخی رسانه‌ها محبت خود را به او نشان دادند و ما را به حاشیه بردند که در این خصوص بعد از بازی صحبت می‌کنم.»

سرمربی استقلال درخصوص مصدومان این تیم می‌گوید: «شرایط زندی مشخص نیست و تیموریان و میداوودی را هم در اختیار نداریم. البته تلاش می‌کنیم جباری را به بازی برسانیم.» مظلومی ضمن تشکر از علی پروین و محمد رویانیان می‌گوید:« چون مسئله ملی است آنها از ما حمایت کرده‌اند و این را بدانید که اگر ما الاتفاق را ببریم از نظر روحی به نفع تیم ملی است چون آنها حریف ما در مرحله مقدماتی جام جهانی هستند.»

بهترین خط دفاعی

سمیر حلال دستیار اول برانکو در آستانه این بازی شرایط تیمش را مناسب توصیف می‌کند. الاتفاق در لیگ عربستان در رده چهارم قرار گرفته و با تیم صدرنشین 8 امتیاز فاصله دارد. در ضمن الاتفاق با 13‌گل خورده بهترین خط دفاعی را دارد و در 19 بازی فقط یک بار شکست خورده است. سمیر حلال در مورد بازی امروز می‌گوید:

«استقلال را خوب می‌شناسیم و می‌دانیم آنها چند ملی‌پوش دارند که تصمیمات لازم را برای مهار آنها گرفته‌ایم. بازی‌های قبلی ما در لیگ عربستان باعث شده تا برای این دیدار آماده‌تر باشیم. البته هافبک برزیلی و مهاجم آرژانتینی خود را به‌دلیل مصدومیت در اختیار نداریم. با این حال این را بدانید که بازی برای استقلال راحت نیست و الاتفاق یکی از بهترین تیم‌‌های عربستانی است.»

مربی الاتفاق در مورد اینکه چرا برانکو به ایران نیامد می‌گوید: «برانکو با توجه به سابقه حضور در ایران تمایل نداشت که به اینجا بیاید و دلایلش شخصی بود اما اگر بگوییم که حضور او تأثیری ندارد اشتباه است.»

کد خبر 160719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز