جمعه ۲۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۴۱
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: پزشکان در فرانسه ازسرما درمانی بعنوان روشی نوین برای درمان سرطان پروستات استفاده می کنند.

درمان پرستات

در اتاق عمل، جراح مدام درجه حرارت تومور را دربدن بیمارتحت کنترل دارد و در مواقع لزوم آن را تا منهای 40 درجه سانتیگراد پایین می‌آورد.

البته بدیهی است که تاثیر کرایوتراپی یا سرما درمانی به اندازه جراحی نیست اما دقت آن بیشتر است. برخلاف جراحیهای سنتی، این روش تنها تومورها را از بین می برد و به اندامهای حساس اطرافش آسیبی نمی رساند.

به گزارش یورونیوز مارک گالیانو یک جراح متخصص اورولوژی در این مورد می‌گوید: این درمان لزوما بر روی سرطان متمرکزنیست، هنوز به چنین دقتی نرسیده‌ایم. ولی در کل برروی محیط‌های سرطانی اشراف داریم که در واقع می‌شود به آن گفت از بین بردن تقریبی مشکل پروستات. امروز ما در این مرحله هستیم و در آینده در تصویر برداری بسیار دقیقتر خواهیم شد و بنابراین ارتباط بهتری بین محل سرطانی و تصاویرخواهیم داشت.

راههای جدید پیش رو همچون استفاده از فراصوت، لیزر و یا کرایوتراپی هنوز روشهای کاملی برای درمان کامل سرطان پروستات نیستند، اما گاهی اوقات فاقد عوارض جانبی شیوه‌های دیگر درمانی، نظیر معایب دستگاه ادراری و جنسی هستند. از هر دو بیمار پروستاتی معمولا یک نفر به این عوارض دچار می‌شود.

اگزاویه کاتلینو، یک جراح اورولوژیست می‌گوید: برتری روشهای کمتر تهاجمی البته موقعی که تمامی دستورالعملهای آن به درستی انجام بشود این است که عوارض جانبی همچون بی‌اختیاری و تکرر ادرار و همچنین خطر ابتلا به ناتوانی جنسی را کاهش دهد.

تنها 5 درصد از بیماران به این روش جدید درمانی دسترسی دارند. ژان پیر 65 ساله یکی از مبتلایان سرطان پروستات برای دسترسی به این روش درمانی تلاش بسیاری کرده است.

او می‌گوید: از اینکه که موش آزمایشگاهی شده بودم به خودم تبریک می‌گویم. در واقع یک ریسک بود اما بعد از 2 سال نتایج آزمایشها خوبند. روابطم با همسرم عالیه و هیچ مشکلی هم برای رفتن به دستشویی ندارم.

این شیوه شاید یک انتخاب بدون پشیمانی برای افرادی باشد که علیرغم ابتلا به این سرطان، از لحاظ فیزیکی احساس شادابی می‌کنند و می‌خواهند از زندگی‌شان لذت ببرند.

کد خبر 160715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز