مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

گروه اقتصادی: در حالی که مشکلات متروی تهران به‌دلیل عدم‌پرداخت یارانه بلیت و تمرد دولت از پرداخت 2میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به مترو روزبه‌روز در حال افزایش است، دولت می‌گوید به تمام تعهدات خود در زمینه اعطای اعتبارات بودجه‌ای به متروی تهران عمل کرده است.

به گزارش همشهری،گرچه این ادعا در ظاهر درست به‌نظر می‌رسد اما سکوت معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در برابر سؤال خبرنگار ما مبنی بر علت عدم‌پرداخت اعتبارات مترو از صندوق توسعه ملی خود سؤالی است که دولت و بانک مرکزی باید به آن پاسخ دهند. البته شاید این گفته رحیم ممبینی که این سؤالات مشکلی از مملکت حل نمی‌کند، باوری کلی در دولت باشد، اما درواقع همین مسئله تبدیل به یکی از دغدغه‌های جاری و روزمره مردم‌شده و هر روز در حال تشدید است.

ممبینی با اشاره به اعتبار 243میلیارد تومانی مترو در سال‌جاری، به پرداخت 75 درصد از این رقم اشاره و تأکید می‌کند که این رقم در لایحه بودجه 91 به 260 میلیارد تومان افزایش یافته است. او به تشریح عملکرد دولت در این زمینه برای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اشاره کرده و می‌گوید: دولت به بیش از آنچه برای مترو تعهد کرده بود عمل کرده است. معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری در حالی این ادعا را مطرح کرده که پیش از این کمیسیون مذکور از قانع نشدن خود در برابر توضیحات دولت خبر داده بود.

ممبینی همچنین درخصوص عدم‌انتشار اوراق مشارکت برای طرح‌های توسعه متروی تهران، توپ را به زمین شهرداری انداخته و می‌گوید: بدهکاری شهرداری به بانک‌ها یکی از دلایل اجرایی نشدن این تصمیم است. گزارش همشهری حاکی است که براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی بدهی دولت به بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی در پایان اسفندماه سال گذشته ۲۹۵ هزار و ۸۹۶ میلیارد ریال بوده است.

کد خبر 160622
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز