همشهری آنلاین: دکتر علی حسن خلیل، وزیر بهداشت لبنان با علی‌اکبر صالحی، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد و در خصوص روابط دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) صالحی در این دیدار با اشاره به روند خوب و فزاینده توسعه روابط و همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و دولت لبنان ابراز امیدواری کرد با پیگیری مسوولین ذی‌ربط دو کشور شاهد گسترش همه جانبه این روابط باشیم.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به روند تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و تشدید فشارها علیه جبهه مقاومت ، بر سیاست اصولی و همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین تاکید کرد.

صالحی با اشاره به تشدید فشارها علیه دولت و مردم سوریه در شرایط کنونی خاطرنشان کرد : حمایت از دولت و مردم سوریه یکی از اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران است و ایران ضمن تایید و حمایت از خواست و مطالبات مشروع مردم و اراده دولت سوریه در اجرای اصلاحات، مخالف هرگونه مداخله بیگانگان در امور داخلی این کشور می‌باشد.

وزیر امور خارجه سمت و سوی تحولات در منطقه در نتیجه تحقق اراده و خواست واقعی ملت‌های منطقه را موجب تقویت نقش و نفوذ جبهه مقاومت و ایران اسلامی دانست و افزود: به همین دلیل هم شاهد هستیم که در برهه کنونی فشارهای همه‌جانبه دشمنان تشدید یافته است.

علی حسن خلیل، وزیر بهداشت لبنان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از سفرش به ایران و دیدار با مسوولین کشورمان سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به عنوان نقطه عطف و آغاز دوره جدیدی از تغییر و تحولات در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک و تهنیت گفت.

خلیل با تاکید بر جایگاه و نقش مهم و تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه و تاکید قاطع ایشان بر حمایت از مقاومت اشاره کرد و اظهار داشت : به طور قطع بیگانگان و دشمنان منطقه نمی‌توانند طرح و خواست خود را بر ملت‌ها تحمیل کنند و مردم منطقه می‌توانند آینده خود را بر اساس اراده و خواست خود بسازند.

وزیر بهداشت لبنان همچنین با تقدیر و تشکر از حمایت‌های تهران از دولت لبنان در شرایط سخت و دشوار، ابراز امیدواری کرد با تداوم این حمایت‌ها و ایفای نقش موثر ایران شاهد تثبیت ثبات و امنیت و رشد و توسعه همکاری‌ها بین کشورهای منطقه از جمله جمهوری اسلامی و لبنان باشیم.

کد خبر 160566

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز