همشهری آنلاین: سعید قاسمی گفت: ما گاهی شاهد اتفاقات باور نکردنی در کشور هستیم، چرا باید سیاست‌های کاری ما به نحوی باشد که حاجی بخشی، 10 سال در صدا و سیمای ایران ممنوع‌التصویر باشد، فردی که مدت‌ها برای ایران اسلامی جنگید و تلاش خود را برای حفظ نظام انجام داد.

سعید قاسمی

سعید قاسمی در مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره فرهنگی هنری «‌سلام» که ‌در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه تربیت معلم قزوین برگزار شد با بیان اینکه امروز فضای کشور طوری است که حتی کارهای هنری و فرهنگی ما نیز قابلیت پخش ندارد، اظهار کرد: چرا باید فضای کشور طوری باشد که بخش زیادی از برنامه‌های تولیدی و سینمایی ما قابلیت پخش در کشور را نداشته باشد، چرا کارهای هنری ما به سمتی پیش می‌رود که مخالف با جهت آوینی و آرمان‌های او گام بر‌می‌داریم.

قاسمی خاطرنشان کرد: ما گاهی شاهد اتفاقات باور نکردنی در کشور هستیم، چرا باید سیاست‌های کاری ما به نحوی باشد که حاجی بخشی، 10 سال در صدا و سیمای ایران ممنوع‌التصویر باشد، فردی که مدت‌ها برای ایران اسلامی جنگید و تلاش خود را برای حفظ نظام انجام داد.

همرزم شهید آوینی با بیان نمونه‌هایی از ‌آسیب‌ها در دانشگاه‌ها و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: امروز ما شاهد اساتیدی هستیم که در دوران دفاع مقدس کشور را ترک کردند و امروز که دوباره فضای کشور را مساعد یافتند به کشور بازگشته و دانشگاه‌های ما را اشغال کرده‌اند و از داخل نظام به نظام ضربه می‌زنند، جوانان را از مسیر باز می‌دارند و افکار نامناسب را به ذهن این جوانان وارد می‌کنند.

وی هدف فعالیت‌های آوینی را تلاش برای شناساندن دفاع مقدس به نسل آینده دانست و عنوان کرد: آوینی می‌توانست به جای دوربین، آر پی جی دست بگیرد و به دفاع بپردازد اما او می‌دانست، روزی خواهد رسید که نسل دومی‌ها و سومی‌های انقلاب از این کشور و دفاع مقدس فاصله خواهند گرفت و نیاز به مستنداتی است که این افراد را به نظام ربط دهیم.

بر اساس گزارش فارس، قاسمی در پایان یادآور کرد: امروز ایجاد تعهد در بین هنرمندان و رسیدن به کارهای هنری جذاب و ماندگار در این زمینه نیاز جامعه و ضرورت حفظ نظام به شکلی آوینی وار است و این تنها راهیست که می‌توان آرمان‌های انقلاب را حفظ کرد.

 

کد خبر 160543
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز