همشهری آنلاین: همایش علمی "حکمت و بازاندیشی سنت نبوی" روزهای اول و دوم اسفند ماه در دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، در این همایش که به همت جهاددانشگاهی و با همکاری مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از اساتید برجسته و شخصیت‌های علمی کشور برگزار می‌شود، سخنرانی‌های مختلفی با عناوین "تفاوت میان سنت اندیشی و بنیادگرایی" ، "اصل وفای به عهد در سنت نبوی" ، "پیامبر در آیینه آیات و روایات" و "سنت نبوی ، زیست اخلاقی و بهره‌وری از دنیا" ارایه می‌شود.

براساس این گزارش ، "موانع بازاندیشی و تحقق سنت نبوی"، "سنت نبوی و امکان زندگی اخلاقی و مؤمنانه در دوران مدرن" ، "تمسک به سنت برای مخالفت با حکمت" ، "علم و سنت" ، "پیامبر در آیینه قرآن و روایات"، "سنت نبوی و نقش آن در هویت دینی مسلمانان" و "هرمنوتیک جدید و فهم سنت نبوی" از دیگر محورهای این همایش است.

این گزارش حاکی است، در این همایش همچنین اساتید حاضر در زمینه مباحثی نظیر "خردورزی در سیره نبوی" ، "سنت نبوی و عدالت کیفری"، "مقام عقل ، حکمت و عرفان در سنت نبوی" ، "نگرش حضرت رسول به ادیان دیگر"، "بازاندیشی سنت معنوی نبی در دوره مدرن" و "مقایسه مفهوم سنت در مذاهب اسلامی" سخنرانی می‌کنند.

گفتنی است ، مراسم افتتاحیه این همایش اول اسفند ماه در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 16054

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز