همشهری آنلاین: مشاور حقوقی رییس‌جمهور گفت: دعوای برخی بر سر این‌که جریان انحرافی مهمتر است یا فتنه، یک دعوای فرعی و غلط است، برخی برای پوشاندن خطر فتنه، خطر انحراف را مطرح می‌کنند و برخی نیز برای دفاع از خود آن را بزرگ جلوه می‌دهند.

غلام‌حسین الهام با اشاره به ماه‌های آخر فعالیت مجلس هشتم به ایسنا گفت: بخشی از این چالش‌های میان مجلس و دولت ناظر به بحث‌های حقوقی و بخش عمده آن ناظر به بحث‌های رفتاری است، مجلس هشتم در جایگاه یک رقیب با دولت عمل کرد و این در نظام اجرایی آفت است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد تحلیل‌های موجود درباره این جبهه گفت: جبهه پایداری از ابتدا اعلام کرده که هدف از تاسیسش حفاظت از گفتمان سوم تیر است. این گفتمان را گفتمان انقلاب می‌دانیم، تاکید ما بر ضرورت همگرایی گفتمانی میان مجلس آینده و دولت نیز تاکید بر گفتمان سوم تیر است، اگر تعامل مجلس و دولت، تعاملی سازنده و مثبت باشد مطمئنا به نفع انقلاب و کشور و تامین کننده مطالبات رهبری خواهد بود.

وی در پاسخ به سوال دیگری اظهار کرد: دعوای برخی بر سر این‌که جریان انحرافی مهمتر است یا فتنه، یک دعوای فرعی و غلط است، برخی برای پوشاندن خطر فتنه، خطر انحراف را مطرح می‌کنند و برخی نیز برای دفاع از خود آن را بزرگ جلوه می‌دهند.

وی تاکید کرد: باید روی مبانی مثبت گفتمانی مانند اسلام ناب و معیارهای آن همچون عدالت و مبارزه با اشرافیت و خانواده‌سالاری صحبت شود و از طرف دیگر نیز کارکرد‌ها و سوابق با شاخص‌ها تطبیق داده شود.

مشاور حقوقی رییس‌جمهور با بیان این‌که «رقابت میان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری یک رقابت درون گفتمانی در انتخابات پیش روی مجلس است» گفت: جریان اصلاحات در سال 88 مرد،‌ اما برخی می‌خواهند با بزرگ‌کردن آن جان دوباره به آن بخشند.

وی با بیان این‌که «برخی به دنبال احیای جان نیمه حشاشه جریان اصلاحات هستند» افزود: باید مراقبت جدی داشت و با هوشمندی معیار و شاخص‌های مثبت را ارائه کرد تا انحرافی پیش نیاید.
کد خبر 160349
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز