دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۱۲
۰ نفر

اکنون جشنواره موسیقی فجر 27ساله شده است. می‌توان این بیست و هفت دوره را در کنار هم قرار داد و از مقایسه این دوره‌ها فرازها و فرودهایی که در این سال‌ها موسیقی کشور تجربه کرده را بررسی کرد.

موسیقی

جشنواره موسیقی زمانی متولد شد که موسیقی شرایط دشواری را می‌گذراند. تولد جشنواره موسیقی فجر در حقیقت راه‌ها را برای هنرمندان هموار کرد. جای تعجبی هم ندارد که در دوره‌های اولیه این جشنواره حضور هنرمندان درجه یک را می‌توان دید و البته نمی‌توان از نقش جشنواره به‌عنوان معرفی‌کننده جوانان مستعد چشم‌پوشی کرد. بسیاری از هنرمندان جوانی که آن روزها در بخش جوانان شرکت کرده‌اند، امروز خود جزو افراد بنام موسیقی هستند.

اگر در دوره‌ای جشنواره به شکل رقابتی برگزار نمی‌شد، در چند دوره اخیر شکل رقابتی به خود گرفته است. اگر روزی موسیقی پاپ، بانوان و نواحی جزو اصلی جشنواره موسیقی بود امروز سیاست‌ها تغییر کرده است. هرچه که هست بیست‌و‌هفتمین دوره جشنواره موسیقی فجر وامدار سیاست‌های مسئولان است و در هر دوره‌ای شکل جدیدی به خود می‌گیرد.

جشنواره موسیقی فجر تا دوره بیست‌و‌چهارم سیر صعودی خود را طی کرد اما بعد از آن نتوانست به سیر صعودی و شتابان خود ادامه دهد. با توجه به سیاست‌های این دوره و حضور چهره‌های مطرح به‌نظر می‌رسد که جشنواره موسیقی فجر افتان و خیزان رو به جلو حرکت دارد.

کد خبر 160291

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز