مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۹:۳۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: مارکوس روگلز می‌تواند تصویر کره زمین و نیز سایر سیارات را در یک قطره آب ثبت کند.

drop

earth

روگلز یک کف‌پوش ساز و نیز عکاس تفریحی در شهر مارکت‌ستیناخ در آلمان است، اما "تفریحی بودن" کار او زیبایی و دقت عکس‌هایش را که در آنها تصاویر در قطرات گرد و کوچک آب بازنمایی می‌شود، نمی‌‌کاهد.

او در مصاحبه‌ای درباره چگونگی خلق این عکس‌ها توضیح می‌دهد:

  •  این عکس‌ها شگفت‌آور است. چگونه شد که به عکاسی روی آوردی و چرا کار با این قطرات آب را شروع کردی؟

من عکاسی را حدود سه سال پیش شروع کردم. در آغاز می‌خواستم عکس‌های خوبی برای آلبوم خانوادگی بگیرم. اما در گذر زمان این کار به صورت تفریحی برایم درآمد. همه کارها را خودم یاد گرفتم، و برای این کار پست‌های ارسالی در بسیاری از انجمن‌های آنلاین عکاسی را خواندم. ضمن انجام این کار به رشته‌ای از پست‌ها درباره عکاسی در قطره آب برخوردم. تصاویری که دیدم را برانگیخت تا این کار را امتحان کنم، اما بعد آنقدر شیفته این نوع عکاسی شدم که کاملا غرق آن شدم.

  •  چگونه این تصاویر انکساری را در قطرات آب ایجاد می‌کنی؟

اساس کار بسیار ساده است. من تصویر را در پشت قطره آب در حال پایین آمدن می‌گذارم، و تصویر درون قطره آب به صورت انکساری دیده خواهد شد. البته باید تصویر را سروته بگذاری، زیرا تصویر انکساری واژگون است. سخت‌ترین کار تنظیم نور است. نور نامناسب تصویر را خراب خواهد کرد.

drop

  •  به طور تخمینی چقدر طول می‌کشد تا یک عکس انکساری کامل خلق کنی؟ چند بار تلاش‌تان ناموفق می‌ماند تا نهایتا یک عکس مطلوب بگیری؟

ممکن است یک ساعت طول بکشد تا صحنه‌آرایی مناسب انجام شود، و بعد زمان‌بندی تنظیم شود تا یک عکس کامل از لحاظ شکل و موقعیت به دست آید. گاهی باید بیش از صد عکس گرفت تا به یک شات کامل رسید.

drop

  •  تو تصاویر زیبایی هم با خود حباب‌ها، افشانه‌ها و قطرات آب خلق کرده‌ای. این تصاویر را چگونه می‌سازی؟

تکنیک‌های گوناگونی برای این کار وجود دارد. تصاویر "قطره روی قطره" با دو قطره آب ساخته می‌شود. اولین قطره روی یک صفحه می‌افتد و یک چاله ایجاد می‌کند و بعد به صورت تاج درمی‌آید و نهایتا شکل ستون به خود می‌گیرد. دقیقا در همان زمانی که قطره اول به شکل ستون در آمد، قطره دوم باید روی آن قرار گیرد تا شکلی شبیه قارچ، کلاهک یا دیسک‌های پرنده ایجاد کند.

ایجاد حباب‌ها کار خیلی سخت‌تری است. اولین قطره باید بسیار بزرگ باشد، هنگام برخورد به سطح حبابی تشکیل دهد، و بعد به شکل یک پایه درآید.

LiveScience

کد خبر 160230

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز