همشهری آنلاین: شیخ احمد بدرالدین حسون مفتی سوریه روز یکشنبه از بشار اسد رییس جمهوری این کشور خواست تا به مسیر خود برای اصلاحات ادامه دهد و با فساد مبارزه و آن را ریشه کن کند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی سوریه حسون که در مراسم تشییع جنازه 28 قربانی دو انفجار روز جمعه در مسجد الایمان حلب در شمال کشور سخن می گفت ، افزود : مبارزه با فساد و ریشه کن کردن آن موجب می شود تا هیچ بهانه ای برای کسانی که می خواهند سوریه را ویران کنند ، باقی نماند.

شیخ حسون در این مراسم که شماری از شخصیت های سوری نیز حضور داشتند ، مردم را نیز به عدم ترس در برابر انفجارها ، وحدت و همبستگی بیش از پیش در برابر توطئه هایی که اکنون سوریه با آن مواجه است ، فراخواند.

وی خاطر نشان کرد: ما تاکنون متوجه نشدیم که خواسته های معارضین چیست و تنها موضوعی که از آنان شنیدیم درخواست برای سرنگونی نظام است و به آنها می گوییم که بیایید و برنامه های خود را برای مردم تشریح کنید تا مردم خود قضاوت کنند.

این مقام سوری در ادامه خطاب به مخالفان گفت : سوریه، کشور شما نیز است و چرا می خواهید کشور خود را به آتش کشیده و در آن خونریزی بپا کنید و آنان باید بدانند نظام سرنگون نخواهد شد و در مقابل کسی زانو نمی زند.

وی صدور فتوا از سوی برخی افراد در کشورهای عربی را برای گسترش ناامنی در سوریه محکوم نمود و تاکید کرد : آنان چرا در خصوص صدها اسیر فلسطینی فتوا صادر نمی کنند و چرا سفارت سوریه را در کشورهای خود بسته اند و سفرای سوریه را اخراج کرده اند.

مفتی سوریه تصریح کرد : کسانی که علیه سوری ها فتوا صادر می کنند باید تقوا را پیشه کنند و همه خون هایی که در لیبی ، عراق ، تونس ، مصر ، یمن و بحرین ریخته شده است بر گردن کسانی است که فتواهایی را در این ارتباط صادر می کنند.

در دو انفجار روز جمعه در دو مرکز نظامی و امنیتی شهر حلب 235 نفر نیز زخمی شدند.

کد خبر 160184
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز