دوشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: آلبومی خاطره‌انگیز از همنوازی استادان زنده‌یاد فرامرز پایور و حسین تهرانی بعد از سالها باز انتشار شد.

آلبوم پایور و تهرانی

 به گزارش همشهری‌آنلاین این آلبوم«سنتور و تمبک 2» نام دارد که  به همت مدیر وقت مرکز موسیقی بتهوون در سال‌های دهه چهل و پنجاه به همراه برخی دیگر از آثار نوازندگان شاخص موسیقی سنتی ایران در قالب آلبوم‌های تکنوازی به  بازار موسیقی عرضه شده بود.

more درگذشت کریم چمن‌آراء،پدر نشر موسیقی ایران

بر اساس این گزارش این آلبوم دهمین آلبوم از مجموعه آهنگ روز است که موسسه فرهنگی- هنری آواخورشید-موسسه نشر وابسته به مرکز موسیقی بتهوون- منتشر می‌کند.سنتور و تمبک۲ آهنگ روز با اجرای فرامرز پایور و حسین تهرانی، در دو بخش و در دستگاه شور است.

مجموعه آهنگ روز عنوان مجموعه‌ای است از تکنوازی و دونوازی اساتید موسیقی اصیل ایرانی که موسسه آهنگ روز(موسسه نشر مرکز موسیقی بتهوون دردهه چهل و پنجاه) اقدام به ضبط و تولید آن نموده بود.

این مجموعه در دهه پنجاه با عنوان "تکنوازان موسیقی" بر روی صفحه‌های ۳۳دور گرامافون منتشر شده بود. ضبط و نشر موسیقی ایرانی به این صورت یعنی تکنوازی و دونوازی(بدون خواننده) در ایران نخستین بار در همین مجموعه و توسط مرکزموسیقی بتهوون انجام شده است. پیش از آن تنها برنامه هایی در رادیو اجرا و پخش می‌شد.

 از این مجموعه تا کنون سه‌تاراحمد عبادی، تار لطف‌لله مجد، سنتورفرامرز پایور، کمانچه علی‌اصغر بهاری، پیانو۱ مرتضی محجوبی، پیانو۲جواد معروفی، تمبک حسین تهرانی و فلوتعماد رام توسط موسسه فرهنگی- هنری آواخورشید-موسسه نشر وابسته به مرکز موسیقی بتهوون- منتشرشده است.

 سنتور و تمبک۲ آهنگ روز با اجرای فرامرز پایور و حسین تهرانی، در دو بخش و در دستگاه شور است و از ابتدای هفته جاری، ۲۳بهمن ماه در کتابفروشی ها و مراکز عرضه محصولات فرهنگی در دسترس علاقمندان خواهد است.

کد خبر 159945
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز