همشهری‌آنلاین: مدیرعامل بانک سپه از ارائه طرحی به بانک مرکزی برای کنترل وضعیت بازار سکه و ارز خبر داد که به گفته او در صورت اجرایی شدن آن کنترل وضعیت سکه و ارز به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

رامین پاشایی‌فام با بیان این‌که این طرح توسط بانک سپه به بانک مرکزی ارائه شده و رییس کل بانک مرکزی نیز موافقت خود را با اجرای آن اعلام کرده است گفت:‌ جزییات طرح هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه به تحریم‌های اعمال شده علیه این بانک اشاره کرد و گفت: بانک سپه نخستین بانکی است که تحریم شده و اگرچه این یک اقدام بی‌سابقه و خصم‌آمیز است اما مدیران بانک اجازه نداده‌اند که این تحریم‌ها بر فعالیت‌ها اثر بگذارد.

مدیرعامل بانک سپه همچنین با اشاره به این که کشور در یک شرایط اقتصادی خاص به سر می‌برد، گفت:‌ موقعیت‌هایی که کشور ما دارد در هیچ کجای دنیا وجود ندارد و ایران محور فرار از بحران‌های بزرگ است.

پاشایی فام همچنین با اشاره به این که نوسان‌های اخیر بازار ارز و سکه به دلیل مشکلات اقتصادی نیست و ممکن است تحت تاثیر اتفاقات سیاسی و بین المللی باشد گفت:‌ به نظر من اگر مدیریت دقیق‌تری روی این موضوع صورت می گرفت غافل‌گیری اقتصادی رخ نمی‌داد.

وی درباره بسته سیاستی پولی ابلاغ شده توسط بانک مرکزی گفت: اگرچه سود سپرده در این بسته آزاد گذاشته شده اما با وجود الزام‌هایی که در عقود وجود دارد به نظر می‌رسد که تعیین حداکثر نرخ سود 20 درصد برای سپرده‌ها منطقی است اگرچه بانکی بتواند بانک مرکزی را برای افزایش سود مجاب کند محدودیتی نخواهد داشت.

پاشایی فام همچنین بااشاره به این که این بانک توانسته در پرداخت تسهیلات بیش از تعهداتش عمل کند گفت:‌ در بخشی مانند ارائه تسهیلات ترمیم بافت‌های فرسوده بانک سپه بیش از چهار برابر تعهداتش عمل کرده است.

مدیرعامل بانک سپه ادامه داد:‌ اگر بانک سپه در جریان اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها 900 هزار تن کالا را ذخیره نمی‌کرد این قانون اجرایی نمی‌شد.

وی درباره مطالبات معوق بانک نیز با بیان این‌که این عدد در سال گذشته نسبتا بالا بود، گفت: به هر حال رشد مطالبات معوق منفی شده و امسال هم این روند ادامه خواهد داشت.

پاشایی فام درباره مطالبات این بانک در قضایای اختلاس از سیستم بانکی و گروه‌های طرف قرارداد با این موضوع گفت: ما پنج ال.سی در قالب مبادله بین گروه‌های بزرگ مانند فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اهواز داشتیم که دو تای آن‌ها وصول شد و از سه تای دیگر 60 میلیارد تومان طلب داریم. در این زمینه حکم دادگاه به نفع ما صادر شده و به مرور این مطالبات وصول خواهد شد.

بر اساس گزارش ایسنا، مدیر عامل بانک سپه همچنین از انتشار هزار و 170 میلیارد تومان اوراق مشارکت در حوزه آب و برق از 23 بهمن ماه در این بانک خبر داد.

کد خبر 159640
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز