گروه ادب و هنر: در سومین روز برگزاری جشنواره، فیلم برف روی کاج‌ها موفق شد در صدر جدول بهترین‌ها از نگاه مردم بایستد.

سینما - فیلم برف روی کاج ها

اولین ساخته پیمان معادی یک ملودرام مدرن زن‌محور است که به‌صورت سیاه و سفید فیلمبرداری شده. مهناز افشار، ویشکا آسایش، صابر ابر، حسین پاکدل و حسن معجونی ازجمله بازیگران این فیلم هستند. پیمان معادی که با بازی در فیلم‌های فرهادی به شهرت و اعتبار رسید، در اولین فیلم بلند سینمایی‌اش توانسته توجه مخاطبان جشنواره را به خود جلب کند.

«بوسیدن روی ماه» هم که تا دیروز فیلم برگزیده مردم بود، با نمایش برف روی کاج‌ها یک پله پایین‌تر آمد. ظاهرا تجربه موفق «طلا و مس» برای همایون اسعدیان و منوچهر محمدی در حال تکرار است. بوسیدن روی ماه درحالی مورد تحسین تماشاگران قرار گرفته که کاراکترهای محوری‌اش 2 زن مسن هستند و خود فیلم هم ریتم آرام و ملایمی دارد. «پل‌چوبی» ساخته مهدی کرم‌پور سومین فیلم منتخب مردم در سومین روز جشنواره است. البته پل‌چوبی در آرای مردمی فاصله بسیار کمی با بوسیدن روی ماه دارد. فیلم کرم‌پور یک اثر عاشقانه است که بازیگران شاخصی چون بهرام رادان، مهناز افشار، هدیه تهرانی و مهران مدیری در آن حضور یافته‌اند.

نکته جالب توجه در آرای مردمی، پیشی‌گرفتن فیلم متفاوت و غریب «پذیرایی ساده» به کارگردانی مانی حقیقی از «بی‌خود و بی‌جهت» کاهانی و «خوابم می‌آد» رضا عطاران است. در فهرست بهترین فیلم خارجی از نگاه مردم «عقاب» همچنان بیشتر از دیگر فیلم‌ها مورد توجه تماشاگران جشنواره قرار گرفته است. آمار انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران در سینماهای مردمی جشنواره سی‌ام فیلم فجر به‌ترتیب امتیاز اعلام شد. رده‌بندی انتخاب بهترین فیلم از نگاه تماشاگران تا پایان روز سوم نمایش فیلم (جمعه ‌١٥‌بهمن) به شرح زیر است:

بخش مسابقه بین‌الملل

‌١- عقاب با ‌٢٤٧/٠ امتیاز
‌٢- عمر قاتل من است با ‌٢٤٢/٠ امتیاز
‌٣- سلطان جزیره شیطان با ‌٢٠٣/٠ امتیاز
بخش مسابقه سینمای ایران
‌١- برف روی کاج‌ها با ‌٠١/٣ امتیاز
‌٢- بوسیدن روی ماه با ‌٩٠/١ امتیاز
‌٣- پل‌چوبی با 07/١ امتیاز
‌٤- پذیرایی ساده با ‌٤٤/١ امتیاز
‌٥- بی‌خود و بی‌جهت با ‌٢٩/١ امتیاز
‌٦- خوابم می‌آد با ‌١٥/١ امتیاز
‌٧- گشت ارشاد با ‌١٣/١ امتیاز
‌٨- یکی می‌خواد باهات حرف بزنه با ‌٠٥/١ امتیاز
‌٩- من و زیبا با ‌٠٠/١ امتیاز
١٠- یک روز دیگر با ‌٩٤/٠ امتیاز.

کد خبر 159524

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز