همشهری آنلاین: صدر اعظم آلمان از به توافق نرسیدن کشورهای شرکت کننده در نشست اقتصادی بروکسل درباره کمک به اقتصاد یونان خبر داد.

 به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی یورونیوز، آنگلا مرکل روز دوشنبه گفت: سران کشورهای اروپایی در نشست اقتصادی بروکسل نتوانستند درباره طرح کمک به اقتصاد یونان به توافق برسند چرا که مذاکره آنها با بانک ها هنوز به پایان نرسیده است.

مارگارت اسفورزا گزارشگر یورونیوز در بروکسل می گوید: گفتگوهای بروکسل به آرامی پیش می‌رود اما اتحادیه اروپا در نظر دارد تا پایان کنفرانس دست کم بر روی مسائل مالی به توافق برسد.

وی ادامه داد: سران کشورهای اروپایی در نشست بروکسل به موضوع اقتصاد یونان پرداختند اما بحث درباره کمک مالی به این کشور را به نشست ویژه ماه فوریه موکول کردند.

کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی معتقدند سران کشورهای اروپایی در نشست بروکسل به موضوعات مهم مانند وضع  اقتصادی یونان و افزایش نرخ بیکاری در اسپانیا نپرداختند و درباره مسائل کوچک مانند طرح تقویت انضباط بودجه‌ای اروپا (پیمان مالی بین‌الدولی اروپا) به توافق رسیدند.

افزایش شمار بیکاران ایتالیا به رقم بی سابقه 2 میلیون و 243 هزار نفر

از سوی دیگر ایرنا به نقل از موسسه ملی امار ایتالیا (ایستات)، روز سه شنبه گزارش داد: شمار بیکاران در ماه دسامبر 2011 به دو میلیون و 243 هزار نفر رسید که در مقیاسه با ماه قبل 9 دهم درصد، معادل 20 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

ایستات افزود: در ماه دسامبر گذشته شاخص بیکاری در مردان به 8.4 درصد رسید که از سال 2004 تاکنون بی سابقه محسوب می شود.

موسسه ملی امار ایتالیا با ذکر اینکه شاخص بیکاری در ایتالیا روندی فزاینده دارد، نوشت :نرخ بیکاری در ایتالیا در ماه دسامبر به 8.9 درصد رسیده است که نسبت به ماه قبل یک دهم درصد و نسبت به مدت مشابه در سال 2010 میلادی 8 دهم درصد افزایش نشان می دهد.

ایستات همچنین شمار شاغلین در ماه دسامبر گذشته را 22 میلیون و 903 هزار نفر اعلام کرد.

بحران مالی و اقتصادی در ایتالیا بیشترین ضربه را به بازار کار جوانان وارد کرده است؛ جایی که حدود یک سوم از جوانان این کشور بیکار هستند.

شاخص بیکاری در جوانان 15 تا 24 سال ایتالیایی در ماه نوامبر گذشته به 30.1 درصد رسید که 9 دهم درصد بیشتر از ماه قبل و 1.8 درصد بیشتر از مدت مشابه در سال 2010 محسوب می شود.

حدود یک میلیون نفر از جوانان ایتالیایی به دنبال بحران مالی و اقتصادی در این کشور طی چهار سال گذشته، کار خود را از دست داده اند، معضلی که به عنوان یک چالش جدی، پیش روی دولت 'ماریو مونتی' قرار گرفته است.

موسسه آماری چنسیس نیز اخیرا اعلام کرد که جوانان ایتالیایی زیر 35 سال در کانون بحران اقتصادی قرار گرفته و اوضاع دشوار اقتصادی همانند یک تبر به ریشه زندگی آنها ضربه وارد کرده است.

این موسسه آماری همچنین به شاخص دلسردی میان جوانان ایتالیایی اشاره کرد و افزود: 2/11درصد جوانان از 15 تا 24 سال و 7/16 درصد جوانان از 25 تا 29 سال در ایتالیا از اوضاع موجود دلسرد بوده و نه کار می کنند و نه درس می خوانند، در حالی که متوسط این پدیده در اروپا به ترتیب 4/3 درصد و 5/8 درصد گزارش شده است.

به عقیده کارشناسان آینده شغلی نامعلوم برای جوانان در ایتالیا موجب دلسردی این قشر شده و بازار همواره برای تضمین مشاغل ناتوان مانده است.

چنسیس همچنین اعلام کرد: از سال 2007 تا 2010 میلادی در مجموع - قشر جوان و دیگر رده های سنی - یک میلیون و 160 هزار نفر در ایتالیا شغل خود را از دست داده اند.

کارشناسان این موسسه بر این عقیده اند که ایتالیا دچار ضعف و با شرایط شکننده ای مواجه است و شاید برای نخستین بار پس از گذشت دهه های متوالی با بحرانی که از خارج وارد این کشور شده است درگیر شده و در داخل کشور حس خستگی دسته جمعی، عدم واکنش به پدیده بحران، پدیده بیکاری و کاهش مصرف و عدم حل مشکل بدهی های دولتی، بوجود آمده است.

کد خبر 158950
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز