همشهری آنلاین: یک متخصص هندی تبار در آمریکا و دستیاران وی در آزمایش جدیدی متوجه شده‌اند که عصاره هسته انگور سلول‌های سرطانی سر و گردن را نابود می‌سازد و در عین حال به سلول‌های سالم آسیبی وارد نمی‌کند.

عصاره هسته انگور

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد که نزدیک به 12 هزار نفر در سال جاری میلادی در آمریکا بر اثر این سرطان‌ جان خود را از دست خواهند داد و تعداد مبتلایان به این بیماری نیز از نیم میلیون نفر در سراسر دنیا فراتر خواهد رفت.

راجش آگاروال متخصص مرکز سرطان دانشگاه کلورادوی امریکا و استاد دانشکده علوم داروسازی «اسکاگز» در این مطالعه تایید کرد که تاثیر عصاره هسته انگور در این زمینه شگفت‌انگیز و قابل ملاحظه است.

سایت اینترنتی ارگانیک در گزارشی در این باره آورده است؛ به گفته آگاروال وقتی شرایط به گونه‌ای باشد که سلول‌های سرطانی نتوانند در آن شرایط به رشد سریع خود ادامه دهند، بدون شک نابود می‌شوند. ظاهرا عصاره هسته انگور این شرایط را برای سلول‌های سرطانی ایجاد می‌کند و رشد آنها را متوقف می‌سازد.

در واقع نکته جالب توجه این است که عصاره هسته انگور نه تنها مولکول وراثتی موجود در سلول‌های سرطانی را تخریب می‌کند بلکه مسیرهای امکان ترمیم شدن این مولکول را مسدود می‌نماید. در عین حال در آزمایشات روی موش‌ها معلوم شد که این عصاره هیچ تاثیر سمی بر روی سلول‌ها و سایر بافت‌های سالم بدن ندارد.

در این گزارش همچنین آمده است: عصاره هسته انگور از فشردن و تصفیه هسته انگور تازه تهیه می شود. عصاره هسته انگور غنی از ماده‌ای بسیار مفید موسوم به پروآنتی‌سیانین یا PCO است. پروآنتی سیانین یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که می‌تواند جلوی تخریب‌های سلو‌لی در اثر فعالیت مولکول‌های رادیکال آزاد را بگیرد و بافت‌های پیوندی را تعمیر و تقویت کرده و به فعالیت آنزیم‌ها کمک کند. در واقع پروآنتی سیانین نوعی بیوفلاوونوئید و یک ترکیب طبیعی گیاهی است و در تقویت بافت‌های زنده نقش مهمی ایفا می‌کند.

این ترکیب فواید بسیاری دارد که شامل افزایش استحکام رگ‌ها که مانع از بروز سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود و از عوارضی مثل کبودی، تورم ناشی از ضربه یا تصادف، واریس، ورم پاها و مشکلات عروق چشمی جلوگیری می‌کند، بالا بردن سطح ایمنی بدن،‌ بهبود قدرت بینایی چشم، بهبود گردش خون محیطی،‌ کاهش واکنش‌های آلرژیک بدن، کند کردن فرایند پیری و شاداب نگه داشتن پوست هستند. در عین حال با مصرف عصاره هسته انگور کلسترول کاهش می‌یابد و فشار خون نیز کمتر می‌شود.

جزئیات این بررسی در مجله «کارسینوژنسیز» منتشر شده است.

کد خبر 158810
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز