همشهری آنلاین: در پی پخش اولین بخش از برنامه صراط در بخش‌های مختلف خبری سیما در تاریخ 8/11/90 دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به معاون سیاسی این سازمان، به بخشی از این برنامه اعتراض کرد.

در پی پخش اولین بخش از برنامه صراط در بخش‌های مختلف خبری سیما در تاریخ 8/11/90 دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با ارسال نامه‌ای به معاون سیاسی این سازمان، به بخشی از این برنامه اعتراض کرد.

به گزارش ایلنا،متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای مجید آخوندی

معاون محترم سیاسی سازمان صداوسیما

با سلام و احترام

در بخش اول برنامه سیاسی صراط که در واحد مرکزی خبر ساخته شده است و در تاریخ 8/11/90 در بخش‌های مختلف خبری پخش شد، در قسمتی از آن با استناد به مصاحبه معاون پارلمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت با یک روزنامه مبنی بر پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری ایشان، از آن به عنوان تلاش برای انحراف در قانون اساسی یاد شده و این‌گونه القاء می‌شود که شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این پیشنهاد موافق بوده که البته از آن جلوگیری شده است!!

اگر از میان تحولات فراوان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، این موضوع برای سازندگان این برنامه جلب توجه خاص کرده است، بعید است از چشم آنان این مهم دور مانده باشد که در مطبوعات همان زمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضع‌گیری صریح، ضمن مخالفت علنی با این پیشنهاد تأکید کردند: «مگر در مملکت قحط‌الرجال است که چنین موضوعات خلاف قانون اساسی مطرح می‌شود» و شدیداً با آن و پیشنهاددهندگان مخالفت کردند.

اینکه چرا سازندگان این برنامه، فقط به پخش موضوع پیشنهاد اشاره و از انعکاس مخالفت شخص ایشان با آن اغماض کرده‌اند، جای تأمل و تعجب دارد!!

به هر حال جهت جبران و جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب اسلامی مراتب ایفاد می‌گردد.

 

کد خبر 158769
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز