همشهری آنلاین: چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلمهای علمی، آموزشی، تربیتی رشد و نهمین دوره جشنواره بین‌المللی دانش آموزان فیلمساز شنبه شب با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان هرمزگان، معاون کنترل کیفیت و نوآوری‌های آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وهمچنین جمعی از مسئولان در محل سالن کانون پرورش فکری کودکان آغاز شد.

به گزارش مهر، مدیر کل آموزش و پرروش هرمزگان در این آیین بااشاره به اینکه جشنواره بین‌المللی فیلم‌های علمی، آموزشی و تربیتی "رشد" با ۴۶ سال سابقه و ۴۰ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین رویداد سینمایی ایران است، اظهارداشت: قطعا تاثیر هنر در تعمیق دانش و ایجاد روحیه پرسشگری قابل انکار نیست و این مهم در پویایی محتوای آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

احمد آخوندی افزود: تامل و تفکر و همچنین استتناج نتایج فیلمها می‌تواند روحیه تفکر را در دانش‌آموز به خوبی ایجاد کند تا از طریق مشاهده به عمق هدف خلق یک اثر پی ببریم.

مدیر کل آموزش و پرورش درهمین راستا با تاکیدبر اینکه این جشنواره باهدف بررسی آثار علمی، آموزشی، با نگاه به امور درسی اختصاص دارد، گفت: در این جشنواره 77 فیلم داخلی و خارجی در 15 شهرستان هرمزگان برگزار می‌شود که از این تعداد 62 فیلم داخلی و 15 فیلم خارجی ساخت کشورهای فرانسه، آلمان ،کانادا، نروژ، انگلیس، هند، سوئد و لتونی است.

به گفته آخوندی پیش‌بینی می‌شود 45هزار دانش آموز و16هزار خانواده از نمایش این آثار بهره‌مند شوند.

معاون کنترل کیفیت و نوآوریهای آموزشی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی نیز در مراسم آغاز به کار این جشنواره، گفت: هرمزگان نخستین استانی است که پس از استان تهران جشنواره فیلم بین‌المللی رشد در آن اکران می‌شود.

زائری افزود: این جشنواره پس از هرمزگان در 17 استان دیگر تا نیمه اول اردیبهشت سال آینده به نمایش گذاشته می‌شود.

وی گفت: در مجموع یک هزار و 416فیلم ایرانی و خارجی به دبیرخانه رسید و295فیلم آن در کمیته انتخاب پذیرفته شد.

جشنواره بین‌المللی فیلم رشد نام جشنواره‌ای سینمایی است که هر سال توسط سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش ایران و دفتر تأمین رسانه‌های آموزشی این وزارتخانه برگزار می‌شود.

این جشنواره با ۴۴ سال سابقه و ۳۷ دوره برگزاری، قدیمی‌ترین جشنواره فیلم در ایران است. محور اصلی جشنواره فیلم رشد به بررسی آثار علمی آموزشی با نگاه به امور درسی اختصاص دارد.

این جشنواره برای نخستین بار در سال ۱۳۴۲ با نام "جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزنده" برگزار شد.

برگزاری این جشنواره با وقوع انقلاب ۱۳۵۷ برای چند سال متوقف شد. اولین دوره این جشنواره پس از انقلاب که دوره پانزدهم این رویداد بود، به مناسبت هفته معلم از ۱۲ اردیبهشت ۱۳۶۴ و به مدت یک هفته در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار شد.

از دوره بیستم نام این جشنواره به "جشنواره بین‌المللی فیلم‌های آموزش و تربیتی رشد" تغییر کرد و از دوره بیست و پنجم علاوه بر تهران در مراکز استان‌ها و شهرهای دیگر هم برگزار می‌شود.

 

کد خبر 158671

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز