همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گزارش 5 دستگاه کشور درباره عوامل التهابات بازار ارز و سکه در دو روز آینده به کمیسیون اصل 90 ارائه می‌شود گفت: ریشه‌های التهاب بازار بررسی و اعلام می‌شود.

محمد ابراهیم نکونام در گفتگو با همشهرِی آنلاین با بیان اینکه آرامش فعلی بازار ارز و سکه نتیجه جلسات متعدد کمیسیون اصل 90 مجلس با مسئولان مربوطه طی هفته گذشته است گفت: گزارش 5 دستگاه کشور درباره عوامل التهابات بازار ارز و سکه در دو روز آینده به کمیسیون اصل 90 ارائه می‌شود.

وی گفت: بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین دولت موظف هستند تا دو روز آینده گزارش کاملی از دلایل التهاب بازار را ارائه کنند. کمیسیون اصل 90 نیز پس از ارائه گزارش از سوی دستگاه‌های مذکور، جلسات مستمری را برای بررسی دلایل این التهاب بازار ارز و سکه خواهد داشت.

نکونام با بیان اینکه هفته پیش جلسه سه ساعته‌ای در کمیسیون اصل 90 با حضور بهمنی رئیس کل بانک مرکزی، حسینی وزیر اقتصاد و اقتصاددانان مجلس برای مجاب کردن بهمنی به افزایش سود سپرده‌های بانکی برگزار شد به همشهری آنلاین گفت: افزایش سود سپرده‌های بانکی به 21 درصد نتیجه جلسه سه ساعته کمیسیون اصل 90 با بهمنی و وزیر اقتصاد بود.

وی با تاکید بر اینکه علیرغم همه تهدیدهای خارجی، مدیریت بهتر و بیشتر اقتصاد کشور انتظار مجلس از دولت است. متاسفانه یک مصاحبه نابجای یکی از اعضای دولت بعد از افزایش سود سپرده‌های بانکی التهاب مجددی را به بازار تزریق کرد. اما خوشبختانه با اراده‌ای که در نظام دیده می‌شود آرامش به زودی بر اقتصاد کشور حاکم می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیسیون هفته پیش جلسه مفصل دیگری با حضور جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی داشت گفت: در این جلسه حسینی، بهمنی و نمایندگان اقتصاددان مجلس نیز حضور داشتند که نتیجه این شد با ارائه و بررسی گزارشات بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و همچنین دولت ریشه‌های التهاب بازار بررسی و نهایتا اعلام شود.

کد خبر 158658
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز