شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۷:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: کیوی به علت خواص بالا و میزان کم قند در آن بهترین میوه زمستانی توصیه شده برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی‌ها به شمار می‌آید.

کیوی

دکتر احمدرضا درستی، متخصص تغذیه به باشگاه خبرنگاران گفت: قند موجود در کیوی که از مقدار کمی فروکتوز و گلوکز تشکیل شده به آرامی در بدن متابولیز می‌شود؛ بنابراین برای افراد دارای اضافه وزن و دیابتی نیز مفید است. همچنین فیبر و املاح این میوه به سلامت دستگاه گوارش کمک شایانی می‌کند و تامین کننده بخشی از فیبر مورد نیاز بدن است.

وی با بیان اینکه کیوی از جمله میوه‌هایی است که انرژی کمی دارد؛ به طوری که در 200 گرم از آن تنها 100 کیلو کالری انرژی یافت می‌شود و به همین دلیل می‌توان در رژیم‌های کم کالری از آن استفاده کرد افزود: همچنین کیوی از ویتامین C بالایی برخوردار است و می‌تواند تمام ویتامین مورد نیاز بدن و حتی بیشتر از آن را تامین کند به علاوه پتاسیم موجود در این میوه نیز نسبتا بالا است و حدود یک چهارم پتاسیم مورد نیاز بدن را داراست.

درستی تاکید کرد: برای تامین پروتئین موردنیاز بدن نمی‌توان به کیوی اکتفا کرد یا آن را تامین کننده بخشی از پروتئین مورد نیاز داشت؛ چرا که میزان پروتئین در این میوه ناچیز بوده و تنها حدود یک درصد از آن است.

متخصصان غذایی بر این عقیده‌اند که برای پیش‌گیری از تب، ناراحتی‌های معده، بی‌حالی؛ خستگی، سرفه‌های شدید و زکام که در وجود باکتری‌ها بروز می‌کند، مصرف 150 میلی گرم ویتامین C که در میوه کیوی یافت می‌شود؛ بهترین راه است. کیوی سیستم حفاظتی بدن را نیز تقویت و از بروز سرطان جلوگیری می‌کند.

کد خبر 158503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز