جمعه ۷ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۵۴
۰ نفر

مرتضی طلایی با تاکید بر اینکه انجام تکلیف در شرایط فعلی کشور مهم‌ترین و اصلی‌ترین وظیفه مسئولان و اقشار مختلف مردم است، تصریح کرد: حضور هوشمندانه، همراه با بصیرت و فارغ از گرایش‌های فردی و جناحی در انتخابات مجلس نهم، یک تکلیف شرعی و الهی است.

مرتضی طلایی

عامل سنگ‌اندازی‌های دشمن

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه حرکت در راستای سیره ائمه اطهار(ع) و آرمان‌های شهدا و امام راحل(ره) بهترین راه برای مقابله با مشکلات است، به فردا گفت که در زمان حاضر دشمن به جنگ انقلابی آمده که ریشه در نهضت عاشورا دارد؛ انقلابی که فرهنگ عاشورا را زنده کرد و پس از صدها سال بار دیگر حکومتی مبتنی بر اسلام، امامت و ولایت را به جامعه مسلمانان بازگرداند و همین جهانی‌شدن انقلاب اسلامی است که موجبات خصومت‌ها و سنگ‌اندازی‌های دشمنان را فراهم می‌کند.

دسیسه دشمن

طلایی اجرای عملیات‌های مختلف روانی در جبهه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... از سوی دشمن را یکی از راه‌های مقابله با جمهوری اسلامی در شرایط فعلی عنوان کرد و گفت: حال که همه در خارج از مرزها با انواع دسیسه‌ها دست به دست یکدیگر داده‌اند تا به زعم باطلشان به انقلاب ما آسیب برسانند تکلیف ما در داخل، گوش فرا دادن به امر ولی امرمان و داشتن بصیرت و هوشمندی لازم در مواجهه با مسائل و مشکلات است. طلایی با طرح این سؤال که درصورت عدم‌پاسداری و امانتداری از ارکان نظام و انقلاب اسلامی چه جوابی در قبال خون شهدا خواهیم داشت؟ افزود: در شرایطی که دشمنان خارجی و برخی همدستان داخلی آنها در راستای مایوس‌کردن مردم نسبت به انقلاب حرکت می‌کنند تا در صحنه انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حضوری حداکثری را شاهد نباشیم، مردم فهیم و قدرشناس ایران می‌بایست فارغ از عملکرد افراد و برخی مسئولان به شرکت در انتخابات به‌عنوان یک امر شرعی و ملی نگاه کنند؛ چراکه تضعیف نظام به معنای تضعیف اسلام و ولایت است. وی تاکید کرد نباید کوتاهی‌های برخی افراد را به پای انقلاب نوشت.

احترام به قانون

وی با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات مجلس، به دیدگاه مقام معظم رهبری درباره شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب از شورای نگهبان به‌عنوان مهم‌ترین، رساترین، فعال‌ترین و مؤثرترین مجموعه اطمینان بخش برای سلامت نظام یاد کرده‌اند و به‌طور حتم نظرات شورای نگهبان باید برای همگان فصل الخطاب باشد. طلایی به آتش افروزی‌های ناکام فتنه۸۸ اشاره کرد و فتنه را نیز نتیجه فریب خوردگی و قانون گریزی صحنه‌گردانان آن دانست و افزود: اکنون کشور احتیاج به آرامش ‌ دارد. در این خصوص مشخص است که مجلس به‌عنوان بازوی قانونگذار کشور، نهادی است که مهم‌ترین وظایف را برای دستیابی به این امر بر عهده دارد.

تهدیدها، جمهوریت و اسلامیت

وی ادامه داد: در فتنه۸۸، تهدیدها جمهوریت و اسلامیت نظام را نشانه رفت و برخی‌ها کوشیدند نظام را از مهم‌ترین مولفه‌های هویت‌ساز خود، تهی کنند، جمهوریت نظام مبتنی بر نظم فکری اسلام انقلابی و از مهم‌ترین وجوه مورد تاکید حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب بوده و هست اما برخی عامدانه و با بازی‌کردن پازل دشمن، شرایطی را فراهم کردند تا این اصل مهم خدشه‌دار و اینطور القا شود که مجموعه انقلاب این امر را سبک می‌شمارد، در حالی که در تمامی تحولات و برهه‌های حساس بعد از انقلاب این حضور مردم در صحنه بوده که حافظ منافع ملی و استقرار نظام اسلامی در کشور بوده است.

کد خبر 158455
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز