همشهری‌آنلاین: وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نفت ایران تأکید کرد که این تحریم‌ها هیچ کمکی نمی‌کند و مسکو همچنان بر ازسرگیری گفت‌وگوها با ایران تأکید دارد.

فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: روسیه امروز دوشنبه به دنبال تصویب تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه نفت ایران اعلام کرد: این تحریم‌ها علیه ایران غیرسازنده است و تحریم‌های یکجانبه به حل موضوعات مطرح درباره برنامه هسته‌ای ایران هیچ کمکی نمی کند. 
 
سرگئی لاوروف وزیر امورخارجه روسیه در واکنش به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا در گفتگو با یک خبرگزاری روس اعلام کرد: تحریم‌های یکجانبه به حل مسائل موجود کمکی نمی‌کند.
 
وی افزود: ما همه را از اتخاذ هرگونه اقدامی سخت باز می داریم. ما به دنبال از سرگیری مذاکرات هستیم.
 
لاوروف همچنین تأکید کرد: من اطمینان دارم که گفتگوها میان ایران و قدرت‌های غربی می‌تواند به زودی از سر گرفته شود. مسکو معتقد است که چشم‌انداز قابل اعتمادی برای ازسرگیری گفتگوها در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.
 
وزیر امورخارجه روسیه در ادامه با اشاره به گزارش اخیر "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در آن بدون ارائه مدرکی موثق درباره احتمال نظامی شدن برنامه هسته‌ای ایران ابراز نگرانی کرده بود، گفت: این فرصت‌ها با وجود تمام اقدامات اخیر از جمله اقدامات صورت گرفته توسط مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی وجود دارد.
 
لاوروف همچنین تصریح کرد: از آنجایی که ما پیش از این تحریم‌های جمعی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران به تصویب رسانده‌ایم، همه باید در همین مسیر حرکت کرده و هیچ کس نباید تحریم‌های بیشتری را به آنها اضافه کند.
 
بنا بر این گزارش، اتحادیه اروپا امروز دوشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه صادرات نفت ایران تصویب کرد و این در شرایطی صورت گرفته است که تهران بارها و بارها برای انجام گفت‌وگوها با ۶ کشور اعلام آمادگی کرده است، اما آمریکا و کشورهای غربی هر بار با کارشکنی در از سرگیری گفتگوها با ایران به گونه‌ای شرایط را جلوه می‌دهند که گویا ایران نمی‌خواهد این گفتگوها برگزار شود.

کد خبر 158086
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز