گروه اقتصادی: ترمز آزادسازی یکباره قیمت حامل‌های انرژی با ابلاغ 2 تفسیر قانونی مجلس کشیده می‌شود، در حالی که دولت با هر دو مصوبه مجلس مخالف است.

پمپ گاز

به گزارش همشهری، روز پنجشنبه علی لاریجانی، رئیس مجلس در پی عدم‌ابلاغ استفساریه قانونی مجلس مبنی بر ممنوعیت اختصاص تمام منابع ناشی از آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی برای پرداخت یارانه نقدی از سوی رئیس جمهور، این استفساریه را برای اجرا ابلاغ کرد. این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نمایندگان مجلس اخیرا با تصویب استفساریه دیگری دولت را از افزایش بیش از 20 درصدی قیمت حامل‌های انرژی بر حذر داشتند و به‌نظر می‌رسد رئیس مجلس این قانون را هم برای اجرا ابلاغ کند.

براساس قانون تازه ابلاغ‌شده از سوی رئیس مجلس برای اجرا، از این پس منابع درآمدی دولت ناشی از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها تنها شامل مابه‌التفاوت قیمت فروش حامل‌های انرژی می‌شود و سایر موارد درآمدی از جمله مالیات بر ارزش افزوده، حق انشعاب‌ها و کل مبالغ حاصل از فروش آنها را شامل نخواهد شد. اجرایی شدن این قانون باعث خواهد شد تا دست‌کم منابع برای پرداخت یارانه نقدی از میزان برآورد شده از سوی دولت کاهش یابد. به گزارش همشهری، درصورت ابلاغ مصوبه ممنوعیت افزایش بیش از 20درصدی حامل‌های انرژی میزان درآمد دولت برای بازتوزیع یارانه‌ها کمتر هم خواهد شد و به همین دلیل افزایش میزان یارانه‌های نقدی ممکن نخواهد بود.

کد خبر 157974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز