همشهری آنلاین: مدیرعامل بنیاد تعاون سپاه با اشاره به برکات فراوان تحریم دشمنان برای کشور گفت: پس از هر تحریمی، به ما تلکنگری زده شد و به پیشرفت‌های فراوانی از این طریق دست یافتیم.

به گزارش همشهری آنلاین، مهمترین اظهارات پرویز فتاح وزیر سابق نیرو و مدیرعامل فعلی بنیاد تعاون سپاه در برنامه شب گذشته "دیروز، امروز، فردا" در جدول زیر آمده است:

1

  • نظام اسلامی با هدایت امام(ره) با یک منطق و  رویکرد انقلابی و ارزشی شروع شده است و از اول با استکبار جهانی دچار تعارض بوده است و دراین 33 سال دشمن را رودرروی خود دیده‌ایم.

2

  • هیچگاه دشمن به مردم ما چراغ‌سبزی نشان نداده است و اگر در ظاهر هم کاری کرده است، قصد فریبکاری داشته است. لذا دشمن همیشه با ما دشمنی کرده است. 

3

  • عرصه جدید دشمنی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران «عرصه اقتصادی» است.

4

  • دشمن امروز متوجه شد که در عرصه‌های دیگر مثل عرصه نظامی و جنگ سخت در مقابل ما موفق نخواهد شد و اگر امروز اقدام به تهدید نظامی می‌کند، قطعاً هدفش یک جنگ روانی است.

5

  • دشمن چند سال است که در عرصه جنگ اقتصادی با ما مواجه شده است و گمان می‌کند که نقطه ضعف نظام اسلامی ما اینجاست. البته ما باید بپذیریم که در این عرصه ضعف‌هایی داریم. در حوزه خودکفایی به آن نقطه مطلوب که باید می‌رسیدیم هنوز نرسیده‌ایم. مشکلات ما نشان از نوعی آشفتگی اقتصادی دارد، هر چند مسئولان سعی و تلاش زیادی در این عرصه داشته‌اند، ولی با آن آرمان اقتصاد اسلامی نظام فاصله داریم. 

6

  • معتقدم، خداوند به دلیل آنکه می‌‌خواهد این انقلاب ما به آرمان‌هایش برسد ما را در یک مسیر جبری به وسیله دشمن می‌اندازد. زیرا اگر دشمن ما را رها می‌کرد ما هنوز به سمت خودکفایی نمی‌رفتیم.

7

  • وابستگی موجب ذلت است. دشمنان به هزار و یک دلیل ممکن است روزی مایحتاج ما را به ما ندهند، لذا وابسته شدن به دشمن اشتباه بزرگی است و این درحالیست که این دشمن، دشمنی خود را بارها به اثبات رسانده است.

8

  • رهبر انقلاب مسیر عزت را جهاد در عرصه اقتصادی بیان فرمودند و این جهاد فرقی با انواع جهاد دیگر ندارد. 

9

  • همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در وضعیت شعب‌ابی‌طالب نیستیم بلکه بعد از گذشت بیش از سه دهه از انقلاب برکات و خیرات بی‌نظیری نصیب انقلاب ما شده است.

10

  • من یک لیستی را آماده کرده‌ام و می‌‌خواهم مصادیق را در حضور مردم بگویم که این تحریم را که مرتب تکرار می‌کنند، نمونه و مصداق آن کجا می‌تواند باشد؟ امروز کدام مورد را دشمن مشخصا تحریم کرده است و آیا ما بر اثر نداشتن آن دچار بحران اجتماعی شده‌ایم؟ امروز حدود 6 سال است در تحریم هستیم، آیا واقعاً این تحریم‌ها زندگی روزانه را دچار مشکل مالی کرده است؟ بحث تورم و برخی مشکلات قبل از این تحریم‌ها هم بوده است. 

11

  • نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که ما همیشه در تحلیل اقتصادی به عوامل پیروزی مانند تحریم، بیشتر می‌پردازیم و به نوعی پشت آن پنهان می‌شویم، بنابراین ما باید مدیریت، ساختار و سازوکارها را اصلاح کنیم، البته عوامل و موانع بیرونی در حد خودش تأثیرگذار هست. 

12

  • این سوال وجود دارد که چرا کالاهایی که در کشور هست، از خارج وارد می‌شود؟ لذا لازم است ما به تولیدات داخلی اهمیت بیشتر دهیم. نفع عده‌ای در این است که این واردات انجام شود، اما آیا نفع نظام و ملت هم در این است؟ 

13

  • در آب، برق و گاز، بنزین، خودرو، فولاد، سیمان، آلومینیوم و ....‌امروز دیگر ما وارد کننده نیستیم؛ بلکه صادرکننده هستیم. امروز ما در دنیا دارای رتبه هستیم، میزان تولید برق ما قبلاً‌29 هزار مگاوات بود و امروز تبدیل به 60.000 مگاوات شده است این نشان از ظرفیت‌های بالا است که باید با یک مدیریت و نظم، اقتصاد کشور ساماندهی شود. 

14

  • برخی مشکلات اقتصادی در همه کشورها وجود دارد و صادرات و واردات نیز بطور طبیعی بخشی از فعالیت‌های اقتصادی کشورهاست ولی باید مدیریت شده باشد. 

15

  • در برابر تحریم‌های گسترده دشمن تنها جایی که کمی باعث نگرانی بود، عسلویه بود که کار آن حتماً در دست خارجی‌ها بود ولی اخیراً که به آنجا رفتم حدود 10 هزار نفر مشخصاً ایرانی در آنجا مشغول فعالیت بودند و فقط می‌گفتند هیچ مشکلی نیست هوای ما را داشته باشید برخی از آنها به طنز می‌گفتند، که تحریم داخلی است نه خارجی! یعنی می‌خواستند بگویند که موانع داخلی را حل کنید ما این تحریم‌ها را بی‌اثر می‌کنیم. گفتند به حضرت آقا پیغام ما را برسانید که ما هستیم لذا آقا نگران نباشند، مگر ما مرده‌ایم؟ ما در سال جهاد اقتصادی کارها را به سرانجام می‌رسانیم.

16

  • به عنوان مثال اگر دشمن در حوزه بنزین تلنگری را به ما نمی‌زد ما به این زودی‌ها به سراغ خودکفایی بنزین نمی‌رفتیم. لذا به نظرم برخی از این تحریم‌ها از بعد حکمت، خیلی هم بد نیست، زیرا نتیجه آن پیشرفت و خودکفایی کشور است.
17
  • در عرصه اقتصادی  نظم، محاسبه و علم بیشتر باید به کار گرفته شود. علم اقتصاد سازوکار خود را دارد و باید به اهلش سپرده شود.

 (منبع: فارس)

کد خبر 157767
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز