جریان پایداری کتابچه‌های 80 صفحه‌ای و بروشورهای متعددی تهیه کرده است که در بخش‌هایی از آنها مطالبی چون «رهپویان و ایثارگران از بیانات رهبری سوء استفاده کردند!»، «آیت الله مهدوی کنی ماموریتی از سوی رهبری ندارد»، «7+8 به منویات رهبری عمل نکرد»، «الان وقت وحدت نیست»، «مطالب شریعتمداری خیالپردازی و اشکال تراشی‌های شبه امنیتی است»، «همه تخریب‌ها زیر سر قالیباف و زاکانی است» دیده می‌شود.

به گزارش همشهری‌آنلاین، جریان پایداری با تولید کتابچه‌های 80 صفحه‌ای و بروشورهای متعدد و توزیع گسترده آن در مناطق مختلف کشور (بویژه در مناطق جنوبی تهران و نیز همایش‌های این جریان در شهرها) با سوء استفاده و بهره‌برداری‌های سیاسی از نقل قول‌های غیرمستندِ مکرر و نیز تصاویر رهبر معظم انقلاب چنین وانمود کرده‌اند که از نظر معظم له "جبهه پایداری دارای حمایت اکثریت عظیمی از مردم" بوده و "منش افراد آن نیز جوهره نمایندگی مجلس است"!

در یکی از این کتابچه ها که تحت عنوان «استقامت در منطقه ممنوعه» با سفارش به یکی از سایت‌های خبری و مدیریت عضوی از کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم تهیه شده، همچنین مطالب بی اساسی به بزرگان نظام نسبت داده شده، خط اختلاف بین مراجع و علما (به طور مشخص آیت الله مهدوی و یزدی در یکسو و آیت الله مصباح در سوی دیگر) پیگیری شده و از بسیاری از نیروهای دلسوز جبهه اصولگرایی از جمله فعالان جبهه متحد اصولگرایان و چهره‌های جمعیت ایثارگران و نیز رهپویان انقلاب نیز با توهین و تحقیر و اتهامات بی سابقه‌ای یاد شده است.

نقل قول‌های سودجویانه و غیر مستند از رهبر معظم انقلاب

در حالی‌که دفتر مقام معظم رهبری بارها عنوان داشته که مرجع رسمی انتشار دیدگاه‌ها و منویات معظم له، دفتر ایشان یا سایت رسمی منتسب به ایشان است بخش اعظمی از کتابچه جبهه پایداری به نقل قولهای غیر مستند از رهبری انقلاب اختصاص یافته که در پایگاه اطلاع رسانی ایشان موجود نیست و استناد تهیه کنندگان این کتابچه ها به مطالبی است که در سایت‌های غیر رسمی خبری درج شده و یا از سوی برخی افراد عنوان گردیده است.

به طور نمونه و مثال، عبارتی از رهبر انقلاب تقطیع و کنار هم چیده شده تا چنین وانمود شود که از جبهه پایداری برگزیده ایشان از میان اصولگرایان است! افرادی از این جریان سیاسی به نقل از رهبر معظم انقلاب گفته اند که «منشی که شما دارید جوهر نمایندگی است» و یا در جای دیگری مدعی شده اند که آقا تصریح کردند که اکثریت عظیمی از مردم طرفدار مواضع جبهه پایداری هستند!

خط اختلاف افکنی و تمایز بین علما؛ فقط برای چند صندلی!

بر اساس گزارش فردا، جریان پایداری در این کتابچه بارها آیت الله مصباح یزدی را «پدر معنوی جبهه پایداری» نامیده و از قول عضوی از این جریان نوشته است "ما برای آیت الله مهدوی کنی و یزدی احترام قائل هستیم ولی انتقاد هم به آنها داریم"!

حمید رسایی به آیت الله مهدوی کنی و یزدی اشاره می‌کند که «هرگلی بویی دارد اما آیت الله مصباح یزدی عطر و رایحه خاص خودش را دارد».

در عین حال آیت الله مصباح یزدی با توصیه به وحدت، علیرغم تائید مجموعه پایداری یادآور شده‌اند که محوریت و نقشی در تصمیم‌گیری‌های این تشکل تازه ظهور انتخاباتی ندارد.

ما مورد تائیدیم، آقای مهدوی کنی ماموریت از جانب رهبری ندارند!

در حالیکه آیت الله مهدوی کنی در اولین سخنرانی مربوط به تشکیل جبهه متحد اصولگرایی برای شکل دهی به حضور متحد اصولگرایان در انتخابات به عنوان قطبی قدرتمند در برابر جریان انحرافی و طیف اصلاح طلب، صراحتا از مستظهر بودن این حرکت به تائید و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی یاد کردند (و بزرگان دیگری چون دکتر حداد عادل نیز بر این امر صحه گذاشتند)، کتابچه جریان پایداری با تحریف برخی مطالب و اظهار نظرها تاکید کرده و نتیجه گرفته است که «آقای مهدوی کنی ماموریتی از طرف رهبری ندارند.»!!

بدین ترتیب جریان پایداری از یکطرف خود و اعضایش را مستقیما مورد تائید رهبر انقلاب (در میان همه اصولگرایان) دانسته و از طرف دیگر هرگونه تائید محوریت آیت الله مهدوی کنی برای وحدت آفرینی در جبهه گسترده اصولگرایی را به دروغ و بدون ارائه سند نفی می نماید!

طعنه به آیت الله مهدوی کنی؛ اصلاح طلبان را هم جا بدهید!

در بخش دیگری از این کتابچه یا بولتن انتخاباتی با طعنه‌های ظریف و غیرمحترمانه از آیت الله مهدوی کنی یاد شده و به طور مثال با وارد کردن ایراداتی به بیانات ایشان و تاکیدشان بر استراتژی جذب حداکثری و دفع حداقلی (که راهبرد نظام و رهبر انقلاب است) از ایشان پرسیده شده که اگر اینطور است پس «چرا دایره وحدت را آنقدر بزرگ نمی‌کنند که اصلاح طلبان هم در آن جا شوند»!!

رسایی: وقت وحدت با اینها نیست چون...

در این میان جزوه «استقامت در منطقه ممنوعه» (که یادآور واژه های تبلیغاتی محمود احمدی نژاد در مناظرات جنجالی انتخابات ریاست جمهوری گذشته است) به موضوع وحدت هم پرداخته و از جمله مدعی شده بدین خاطر به روند وحدت نپیوسته اند که فشار مدعیان اصولگرایی به نظام و آقا افزایش نیابد! رسایی می گوید: «الان وقت وحدت نیست.... اگر ما وحدت می‌کردیم فشار اینها (؟!) به نظام و آقا بیشتر می‌شد.»

مخالفت صریح رسایی با وحدت در حالی است که در برابر دعوت‌های مکرر و پذیرش چند باره آیت الله مهدوی‌کنی از اعضای این جریان برای پیوستن به فرایند وحدت، اعضای این گروه بهانه‌های متعددی نظیر مخالفت با حضور نمایندگان دو نفر از ساکتین فتنه (منظور قالیباف و لاریجانی!)، یا تغییر ترکیب کمیته داوری و یا اضافه شدن دو نفر دیگر به کمیته 8 نفره را مطرح می‌کردند و با فرسایشی کردن تعمدی مذاکرات خود با جبهه متحد دقیقا همان خطی را که جریان انحرافی پیگیری می‌کرد عملی ساختند: انشقاق در جبهه اصولگرایی با «استقامت در منطقه ممنوعه»!

از توجیه خانه نشینی احمدی نژاد تا ثروت محصولی با...

بر اساس گزارش فردا، گروه پایداری و افراد منتسب به آن تنها جریان منتسب به جبهه اصولگرایی هستند که در قضیه برکناری مصلحی از وزارت اطلاعات و خانه نشینی 11 روزه احمدی نژاد در شرایط ویژه و خاص کشور، به توجیه رفتار رئیس جمهور پرداخته و به جای ایستادن یکپارچه پشت سر رهبر انقلاب، سکوت هنگام اختلاف نظر دو تن از بزرگان نظام (!) را عین «بصیرت» قلمداد کردند. بد نیست آقای حمید رسایی به سرمقاله خود در هفته نامه 9 دی همان هنگام مراجعه کنند. یا توجیهات دوستانشان را که اقدام احمدی نژاد از سر خستگی و فشار کار بوده و مثلا موجب بالا رفتن ظرفیت‌های مدیریتی و تعامل در نظام است، مرور نمایند.

طی روزهای اخیر بسیاری از بزرگان جبهه متحد تاکید کرده‌اند که کاسبین فتنه 88 و ساکتین قضیه خانه نشینی احمدی نژاد نباید و نمی توانند انتظار قرار گرفتن در لیست جبهه متحد را داشته باشند.

نکته دیگر هم اینکه؛ جزوه جریان پایداری از یکطرف ساده زیستی و پرهیز از اشرافیگری را از اصول مسلم خود عنوان می‌کند و از سوی دیگر با تقطیع و ذکر مطالب غیرمستند از رهبر معظم انقلاب سعی در توجیه این مطلب دارد که چون تحصیل ثروت مشروع از نظر اسلام پسندیده است، آقای محصولی هم چنین کرده‌اند و قبول مسئولیتشان در دولت احمدی نژاد هم باعث شده تا از کارهای تجاری شان باز بمانند!

شریعتمداری خیالپردازی می کند!

در برخی قسمت‌های این کتابچه اشاره‌هایی هم به تناسب نیاز به سرمقاله‌های روزنامه کیهان و مدیرمسئول آن یا سایت‌های منتسب به این روزنامه شده است. جالب اینکه جمله نتیجه گیری این بخش‌ها چنین است: «سرمقاله‌های شریعتمداری مانند سایر اشکال تراشی‌های امنیتی، خیال پردازانه نیز هست»!

گرین کارت نه، سیتی زن شیپ!

جزوه انتخاباتی جریان پایداری در بخشی هم به موضوع گرین کارت حجت الاسلام آقا تهرانی از اعضای این جبهه پرداخته که اولین بار از سوی دکتر عماد افروغ مطرح شد. در این بخش با توضیح روند حضور آقا تهرانی در ایالات متحده آمریکا و سلسله مراتب تحصیلی وی یادآوری شده که «گرین کارت تابعیت نیست، تابعیت اصطلاحا سیتی زن شیپ است... گرین کارت مستلزم هیچ گونه قسم (به وفاداری به قانون اساسی آمریکا) و امثال آن نیست.»!

ایثارگران و رهپویان از بیانات رهبری سوء استفاده کرده اند!

بخش‌های متعددی از کتابچه پایداری به جبهه متحد، کمیته‌های 7+8 و بخش‌های موثر آن نظیر جمعیت ایثارگران و جمعیت رهپویان پرداخته است. از ذکر بی‌اعتنایی آیت الله مصباح یزدی در جلسه فدایی و زاکانی با ایشان تا نقل قول‌های تقطیع شده از آنها.

جریان پایداری عملکرد جمعیت ایثارگران و رهپویان انقلاب اسلامی را که مشخصا توسط چهره‌هایی چون حسین فدایی و علیرضا زاکانی هدایت می‌شود به «تحمیل گرایی، دروغ گویی و هزینه از رهبری برای منافع شخصی» متهم کرده و در جای دیگری با نادیده گرفتن سودجویی‌های خود و ذکر مطالب غیرمستند از رهبر انقلاب نتیجه گرفته که: «رهپویان و ایثارگران از بیانات رهبری سوء استفاده کرده اند»!

نتیجه دیگر بولتن جریان پایداری این است که «7+8 به منویات رهبری عمل نکرد» در حالی‌که محوریت جبهه متحد با آیت الله مهدوی کنی است!

کار کار قالیباف و زاکانی است!

و آخرین نتیجه بولتن اختلاف انگیز و پر اتهام جریان پایداری نیز چنین است که «عمده تخریب‌ها تا کنون (نسبت به پایداری) از سوی رسانه‌های منتسب به قالیباف و یا چهره‌هایی چون زاکانی انجام شده است»!

در بخش دیگری از این بولتن انتخاباتی هم با ذکر روند شکل گیری ستادهای رایحه خوش خدمت تاکید شده که جریان پایداری شکل اصیل و آرمانی آن تشکل انتخاباتیِ حامی احمدی نژاد در ادوار گذشته است.

فردا در خاتمه این گزارش آورده است علاوه بر کتابچه‌های فوق بولتن‌ها و متن سخنرانی‌های دیگری از افراد منتسب به جریان پایداری را در اختیار دارد که در صورت لزوم و چنانچه اختلاف‌افکنی و رویه‌های ذکر شده در بالا ادامه یابد امکان انتشار آن را بررسی می‌کند.

کد خبر 157680
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز