همشهری آنلاین: عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی سئوال از رئیس جمهور در رابطه با اظهارات وی پیرامون جایگاه مجلس در کمیسیون از قانع نشدن طراحان سئوال از پاسخ‌های معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور و ارجاع این سئوال به هیئت رئیسه خبر داد

غلامرضا اسداللهی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با اشاره به بررسی سئوال از رئیس جمهور در کمیسیون اصل 90 گفت: در جلسه کمیسیون اصل 90 آقای مطهری، حیدرپور، دهدشتی و اکرمی به عنوان نمایندگان طراح سئوال از رئیس جمهور حضور یافتند.

نماینده مردم تربت جام در مجلس تصریح کرد: امام خمینی(ره) فرموده بودند مجلس در راس امور است اما رئیس جمهور در اظهاراتی گفته است بر راس امور بودن مجلس مربوط به مقطع قبل از بازنگری و اصلاح قانون اساسی است.

وی افزود: براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و اصول قانون اساسی استنباط ما این است که مجلس در راس امور است زیرا رئیس جمهور هیچگاه نمی‌تواند مجلس را منحل کند اما نمایندگان می توانند با شرایطی رئیس جمهور را کنار گذاشته و رای به عدم کفایت سیاسی او بدهند.

وی تاکید کرد: بیان این اظهارات در جامعه ایجاد تنش و ذهنیت می کند و ما نباید اصولی را که از طرف امام مطرح شده و مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند خدشه‌ای وارد کنیم.

اسداللهی با بیان اینکه معاونت پارلمانی و حقوقی رئیس جمهور در این رابطه توضیحاتی دادند، گفت: منظور رئیس جمهور این نبوده که به مجلس اهانتی کند یا مجلس را زیر سئوال ببرد بلکه این موضوع را به عنوان یک نظر شخصی فارغ از جایگاه سیاسی خود بیان کردند.

وی تصریح کرد:‌ سئوال کنندگان از اظهارات میرتاج‌الدینی و بداغی قانع نشدند بنابراین مقرر شد این سئوال به هیئت رئیسه ارجاع شود تا برابر آیین نامه با حضور رئیس جمهور این سئوال بررسی شود.

بنا بر این گزارش، تا کنون سئوال از رئیس جمهور در کمیسیون‌های امنیت ملی، برنامه و بودجه و عمران بررسی شده است.

نمایندگان در همه این کمیسیون‌ها پاسخ‌های معاونین رئیس جمهور را توجیهی و رسانه‌ای خوانده و از قانع نشدن طراحان سئوال از رئیس جمهور از پاسخ‌های ارایه شده خبر دادند.

کد خبر 157672
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز